Övrigt: Funderar på en Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Gemini, 12 apr 2012.

1. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har en HOX som jag fick igår. Ska nu skicka in den till 3 för att skärmen hoppar och jävlas.

Valet stod mellan HOX & Note. Nu känner jag att valet vart fel då på pappret så såg HOX bättre ut.

Gillar dock HOXs kamera, snabbhet och att den är på 4.7 tum.

Grejen är det att jag är rädd för att om jag tar en ny HOX att det bara kommer vara en massa problem.

Men om jag nu skulle ta en note istället. Hur är den? Snabb, bra kamera och pennan verkar ytterst intressant.

2. Jakelol

Jakelol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag visserligen inte hunnit få hem min Note som kommer nästa veckan men det jag tycker är mest intressant är ju så klart att den har så pass mycket större skärm än någon annan mobil annars så är den väl i som en klockad S2? Jag personligen kan inte se någon större användning för en quadcore utan jag har hellre en dualcore med hög hastighet för att jag inte använder massor av program sammtidigt utan i princip bara använder mobilen till att antingen surfa, spela eller kolla film och då bara en sak i taget, så jag längtar galet mycket till vad jag har hört på ryktesvägen att samsung kommer ut med en dualcore 2ghz i höst för mobiler/tablets.
    Men för att hålla sig till ämnet så finns det några appar som utnyttjar 4 kärnor? För det är väl bara nödvändigt med 4 kärnor om man kör många program simultant eller har jag helt fel?

3. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi har samma behov ungefär. Det som jag fastnar för att det är som en hybrid mellan en smartphone och en surfplatta.

Kan se mig med den liggandes i sängen och surfa, se på film.

Men vill gärna ha lite mer svar på dina frågor samt av någon som äger en.

Sen är väl detta det vettigaste alternativet till en HOX elr hur?

4. Danne82a

Danne82a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft min Note sen i november och jag är skit nöjd kan säga att jag använder typ aldrig min dator längre förutom för att tanka filmer :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

5. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag äger en Note sen jul, och är jättenöjd!
    Kameran är riktigt bra, men HOXs kamera är nog snäppet bättre, speciellt när det gäller hastigheten.
    Dock ger noten ett jättebra helhetsintryck, hög kvalitet och underbar skärm!
    Pennan är rätt smidig att ha, även om den är lite för oprecis för att rita noggrant. Men för att träffa rätt på små länkar när man surfar är den utmärkt. Har märkt att jag hellre väljer de fullstora hemsidorna nu, istället för mobilversionerna.

6. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det får fan bli en Note. Vågar inte chansa på en HOX igen!

7. Polynoma

Polynoma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har också en Note sen jultid, och är mycket nöjd!
    (kommer från strulande LG O2X:-))

MEN det finns såklart vissa svagheter även här...
    Det är skärmen som kan ha 2 typer av problem:

1) En del skärmar har störande "färgtints", "linjer" och " blobbar" då bör man nog DOA.

2) Vid filmtittande så är det ofta problem med djupa svarta förgövergångar - det blir "blockigt" i svärtan. Ser man inte på "mörka" filmer så är det inget stort problem tycker jag.

8. islandmountain

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har märkt att det verkar vara ett mjukvaru-problem.
    Jag hade det problemet med KK4, sedan försvann det i LA4, men nu i LC1 så är problemet tillbaka...

9. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta verkar inget vidare. Vad skulle ni göra? Ta en ny HOX och se om den fungerar bättre eller gå på en Note direkt?

10. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Jag har haft min Note sen 3 månader tillbaka, byte min S2 mot en ny Note med en tjejkompis :)
    Jag älskar Note, bästa telefonen jag har haft på väldigt länge. Skärmen är klockrent och den ersätter min laptop som ligger och dammar just nu. Jag kan tom streama fotboll direkt via app som fungerar klockrent :)

Jag tecknade Tre 349kr/mån plus får jag en HOX som jag ska hämta från TPH om nån vecka och HOX:en kommer att hamna direkt på blocket eftersom jag är såpass nöjd med min Note just nu.

Rekommenderar Note till alla, ni kommer att inte bli besvikna.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

11. islandmountain

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag skulle rekomendera noten direkt, fördelarna är så mycket större än de eventuella nackdelarna.
    När man väl har skaffat en note, märker man att den är i en klass för sig! Det kommer vara svårt att gå tillbaka till en "vanlig" mobil igen...

Lias08 gillar detta.
  12. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det som många har svårt att förstå verkar vara att skärmens storlek är perfekt på Noten om man vill surfa, se på film m.m. OCH mobilen går fortfarande ner i fickorna.....

13. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Precis. Första gången jag såg en iPhone efter att ha fått min Note ett par dagar tidigare, trodde jag först att det var en kinaklon för att den såg för liten ut. Man vänjer sig snabbt vid den underbart stora skärmen, och efter det vill man inte tillbaka till mindre. Den får plats perfekt i alla mina byxor iallafall.
    Det ska bli spännande att se vad Samsung hittar på till Note 2 :)

14. Danielfr

Danielfr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Note definitivt! Bytte också från s2. Helt kanon!

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

15. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bestämt mig nu inatt som var då jag jobbade och satt och lekte lite med min HOX. Skärmen började hoppa lite smått och sen när jag gick in på google play och skulle tillbaka till home screen så vart skärmen blå och grön.
    Den tappade kontakten med simkortet också.

Ringde TRE nyss och dom sa att det inte var några problem att byta till en Note som min nya telefon.

Tror att jag kommer bli riktigt nöjd med denna telefon då HOX tyvärr suger i dagsläget pga alla fel!

16. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag som trodde HTC hade så bra byggvalitet, eftersom de bara använder exklusiva material i sina telefonchassin :teeth:/sarkasm

17. islandmountain

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Haha :)
    Samsungs telefoner kanske är plastiga, men det är onekligen ett hållbart material...

18. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Är det bara som sk*ter i hur Note2 blir? Haft luren sedan förra året och den imponerar än varje dag och behovet att byta finns inte alls längre! Den är inte heller abb bunden, så inte därför jag uttalar mig så. Ni som "känner" mig vet att jag byter lur var 3:e månad i snitt sedan 2år tillbaka och tidigare uttalat mig att 4" är för stort. Så detta är stort/unikt, likaså Note! :) En mindre skärm känns rent utsagt fjuttigt, testade en Nexus igen rätt nyligen.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

19. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär, nu är en Note beställd istället! :)

20. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag väntade med dem då Phonehouse sa att den andra batchen av HOX kommer ut nu i veckan, skulle troligtvis komma in på fredag, väntar till dess åtminstone.