Funderar på en xoom , men

Diskussion i 'Motorola' startad av Coke, 6 jun 2011.

1. Coke

Coke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har läst massa tester från alla som sitter på olika sider som inprincip ger den ris eller ros.

Har försökt hitta den i en butik "netonent,telia,phonehouse"för att testa och få egen uppfattnig om jag ska handla eller invänta Samsungs tab.

Skärmen säger visa är knivskarp andra kan inte ens rekomendera den för sin värsta fiende, så min tanke är hur uppfattar ni den? Fungerar den att använda utomhus, i ljusa rum? Provat ipaden o den var helt okey.

Kan man ansluta ett valfritt usb minne på typ 16 gig om man inskaffar kabel för att ansluta den? Går det att spara över och öppna filer via usb?

Kameran är den bättre än ipad2? Ska inte fota för att få pris, men semester och lite facebook bilder på nya sonen som kommer vore kul att ha i en okey bildskärpa.

Annars är min tanke att den ska med tjejen när hon ska gå ut med barnet och när vi kör som bättre gps och kunna uppfylla filmkraven.

Tacksam för all info som underlättar ens inköp <3

2. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,

Skärmen tycker jag är väldigt bra och skarp. Kollar du i vinkel på den avstängd och i rätt ljus så kan du se ett rutmönster (digitizern) men den märker du aldrig av när den är påslagen. I direkt solljus är det besvärligt att se något alls på skärmen. Den automatiska ljusregleringen kickar visserligen in och skärmen blir väldigt ljus men i stark sol så räcker det inte riktigt till (å andra sidan, vilken enhet gör det?).

USB Host stödet finns där men är inte "enablat" av Motorola ännu. Tangentbord, mus, etc funkar dock för närvarande. USB-pinnar, hårddiskar och liknande skall stödjas så småningom är det väl tänkt i samband med att Motorola släpper en patch för detta. Rootar du och kör rätt kernel så tror jag du får igång USB-host (och SD-platsen förstås).

Kamerorna är miltals bättre än iPad 2. Jag har jämfört dem och skillnaden är påtaglig. Visst läser man skeptiker som skriver "vem använder plattan för att fotografera?" och där kan jag ju säga att jag tillhör en av dem som faktiskt plåtar med plattan mellan varven (den är ju med för det mesta så varför inte?). Stillbilderna blir riktigt bra och video (i 720p) likaså även om det ibland uppstår små "hack" i filmerna. Jämfört mot kameran i min nalle (nexus one) så tar xoomen bättre stillbilder.

hoppas det var till någon hjälp.

M v h

Danne

3. Johan F

Johan F Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är supernöjd med min Xoom och då använder jag främst den som surfplatta och läser olika tidningar/artiklar på den. Flash funkar finfint och skärmen duger väldigt bra, men funkar ju inte tokbra i solljus. Det gör nog ingen skärm...

Beroende på hur mycket jobb du vill lägga ner på att få saker och ting att fungera så är dock svaren på det du frågat om lite svävande.
    - USB-minne funkar ej, men Motorola har lovat att det ska komma, men det dök inte upp i senaste 3.1-uppdateringen och då vet man ju inte när det kommer. Galaxy Tab har inte separat USB-ingång.
    - GPS: ja, det går ju säkert bra, men jag tror att en tusenkronors Garmin 255 är bättre, drar mindre batteri och mindre datatrafik.
    (här refreshade Swedroid om min sida automagiskt så jag är tvungen att skriva om en massa grejor, kortar ner lite)
    - Filmande: Vill tjejen filma med en surfplatta? Det funkar så klart men jag tycker och tror att en kamera för ett par tusenlappar tar bättre bilder och bättre film. Dessutom är de lättare att handskas med när man gör det.

Telliabutiken på Kungsgatan i Stockholm har en som man kan testa.

Fråga på om du vill veta mer.

/J

4. Coke

Coke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stort tack för ni tog er tid att besvara frågorna.

Skärmen är bra vilket var en punkt som jag aldrig blev klok på, i soljus fungerar knappt min x10 att titta på så det förstår man.

Tanken är inte att ha den som ersättare till en kamera, men hon vill gärna kunna ta bilder och visa på en platta för alla " sonen kommer den 20 aug" som vill se. Samt även filma lite med den och lägga upp på Fb snabbt och lätt.
    Sen var även min tanke att ha den som lite enkel kolla film på när man inte orkar dra igång laptopen/stationära datorn.

Usb stödet var mera för min del , slänga in lite filmer och dylika arbetssaker som man kan ta med sig. Men stöder det så att man ska mounta, meka, klydda och sen inte få det 100% då går det bort.

Gps var mera åt henne med, hon går vilse i källaren. Så när hon är ute och vallar så vill jag att hon ska hitta hem utan ringa 20 ggr och fråga efter vägen hem. Har en TomTom xl i bilen.:)

Har letat i hela skåne men ack finns ingen butik som har den som demoex, men jag avaktar lite till och hoppas usb stödet kommer.

5. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har 3.1 på min Xoom och har kopplat in tangenbord,mus och kamera och det funkade kalas, när jag kopplade in kameran fattade den att jag ville importera bilder och tog mig till galleriet för att importera.
    Mus o tangentbord funkade kalas samtidigt med USB-Hub.

Skärmen är OK, det som jag hade önskat av den är bättre färgåtergivning.

Men kan klart rekommendera den! Jag införskaffade min via Digigood på Ebay och den kom efter 3 dagar.

6. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Någon som har båda och som kan göra en rättvis bedömning iPad vs Xoom? Kände på xoom i en teliabutik och spontant känns den riktigt grym.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min mor har Ipad 2 och jag har nyss köpt Xoom 32gb 3G (2 veckor sedan), Kan säga att Ipaden är piggare lite överallt, men utanför arbete eller mindre spel så finner jag den inte lika rolig efter ett tag. Då jag är lite av en teknik nörd så gillar jag att sitta och pilla så att det jag använder blir perfa. IOS är ju gjort av Apple så lite låst är det ju, men det finns ju gott om appar till Ipad.
    Xoom finnas jag mycket mer roliga för allt jag kan göra med den, inte bara multimedia utan även hur jag kan ändra den och få den så att den passar mig.
    Lite problem med appar men det finns faktiskt rätt många mycket värda appar till Honeycomb uten redan nu.

Är det något speciellt du vill jämnföra?