Jag har nu haft min Pixel 4A sen den släpptes för snart 3,5 år sedan. Det var på den tiden det inte gick att köpa i Sverige utan import från Frankrike var bästa dealen

. Nåväl... jag är fortfarande lika nöjd med luren och förutom att batteriet börjat tröttna ser jag ingen anledning att byta till en ny telefon, framförallt då det inte går att få tag på en lika nätt telefon idag men också att jag inte saknar något på den och prestandan ännu är fullgod.
Jag ser följande alternativ för att byta batteri:
1. Köpa batteri inklusive kit och göra jobbet själv.
Detta kit känns mest seriöst och slutsumman med frakt landar då på 700:-. Billigast men risken är då att man råkar pilla sönder något eller inte få ihop telefonen ordentligt igen och den då blir obrukbar och pengarna är kastade i sjön.
2. Lämna (eller skicka) in telefonen för batteribyte av "proffs". Kostar 800-900:- och förhoppningsvis är chansen större att telefonen överlever. Har hittat följande företag med Pixel 4A i prislistan:
Är det någon här som bytt batteri och har erfarenheter av något ovanstående eller någon som har synpunkter i övrigt?
Click to expand...