Fråga: Funderar på köpa samsung s II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sansiro, 28 jul 2011.

1. sansiro

sansiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har läst runt på forumet om den mobilen och de har varit lite svårt att hitta vad som buggar o går att fixa. Så många trådar att det ser rörigt ut.
    ex: Att mobilen överhettar som många verkar erfara. Finns det någon fix för det? Har samsung bemött det problemet? Några andra buggar? Tycker ni den är prisvärd?

Jag går isånnafall från optimus 2x och den har sina buggar men överhetta inte så värst.

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Inte såå många som drabbats av det..

För de mesta är den nått program som muppar sig å gör så att cpu går för fullt..

Sen blir den rätt värm när man verkligt pressar den men det är inget onormalt

3. SnoopDogg

SnoopDogg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bästa mobilen är nog ett givet köp över andra.

4. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Låter bra. Men finns de någon fix för det? Har samsung sagt något om att åtgärda det problemet ändå? Jag brukar spela spel från gameloft dagligen i 30min. Optimus 2x hettar till men inte så farligt. Av de jag läst så hettar den här till ordentligt.

Vad tycker ni ska jag vänta på nästa version som ska ha NFC? Jag vet knappt vad det är men jag vill ha det hahaha.

5. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ser verkligen fin ut. Grymt med 1.2 processor och 1gb ram. :)

6. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    ska man hålla på att vänta på en kommande modell som har det ena och det andra så skulle man aldrig ha möjlighet att köpa en ny lur ;)
    nfc kommer inte att vara etablerat i större skala förens om något år eller så

7. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Hahahaha jag håller med dig. Någon gång måste man köpa en. Frågade bara för att det sägs att ny version ska släppas någon gång under sommaren. Better to be safe then sorry.

8. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Vet inte om det finns nå'n fix. Någon nämnde att man kunde undervolta telefonen, vilket skulle dra ner temperaturen. Jag har själv inte provat det. Men riktigt varm blir den bara vid vissa spel, såsom Dungeon Defenders och Dungeon Hunter HD. Däremot blir den faktiskt inte alls särskilt varm när man kör Samurai Vengeance II, vilket förvånar mig lite, då det också ser riktigt grymt ut och har liknande styrkontroll.

Prisvärd?
    Bästa telefonen jag någonsin haft, och trots att jag pungade ut med närmare 6000 (beställde min från England för att få den en vecka tidigare) tycker jag att den är mycket prisvärd! Älskar mobilen, helt enkelt.

Visst skulle det vara trevligt med högre upplösning, men det behövs inte i dagsläget, och skärmen är ändå det grymmaste jag sett (och då jämför jag även med exempelvis sambons iPhone 4). NFC är väl en bonus, men behövs inte riktigt i dagsläget (även om det tydligen i Uppsala tydligen används inom något sammanhang).

Buggar finns alltid, men jag har inte märkt av några större problem. Visst har den låst sig nå'n gång ibland, men inte ofta, och den startar sjukt snabbt jämfört med mina tidiga mobiler (se nedan), så man överlever det också.

Kan absolut rekommendera SGS II för den som köper ny mobil idag!

sansiro gillar detta.
  9. sansiro

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Blir att köpa den idag då. Tack till er som kommenterat.

Prata med samsung på telefon idag och de sa att NFC versionen troligen kommer ut i slutet av augusti eller början av september.
    Personligen tror jag den tekniken kommer blomma ut ordentligt inom 6månader. Troligen kommer iphone ha den tekniken på sin kommande mobil och det borde göra det populärt.