Fråga: Funderingar kring G2 Mini prestanda

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av soetdjuret, 27 maj 2014.

1. soetdjuret

soetdjuret Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej funderar på att köpa denna mobil men är orolig att processorn inte orkar med i svängarna. Den har ju visserligen en fyrkärnig prolle (Snapdragon 400), men den är baserad på ARMv7 och bara på 1.2Ghz. Sedan har mobilen bara 1GB ram, fylls det upp snabbt och gör mobilen slö och seg? Såg att Motorolas Moto G har samma chipp...

Jag kommer från en Galaxy Trend med en enkärnig 1Ghz processor samt 768mb RAM och den är rätt och slätt den SEGASTE mobilen jag någonsin hållt i min hand.

Så är sedermera allergisk mot sega/långsamma mobiler. Ni som har en G2 Mini, hur rapp är den?

2. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Har ingen erfarenhet av den mobilen men med bara 1 GB i RAM verkar det inte bra. Den större G2 kostar inte mycket mer så satsa på den! :)

3. soetdjuret

soetdjuret Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack. Men tanken är att min nya mobil ska vara i den storleksklassen. S4, M8, G2, Z2 osv är för stora för min smak.

4. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Du kan nog kolla recensioner etc för Moto G. Även om LG har sitt egna skal så är det mycket rappt och ska fungera smidigt på de lägre segmenten med vad jag läst.