Funderingar kring Snapdragon-processor

Diskussion i 'Allmänt' startad av grubblare, 4 aug 2009.

1. grubblare

grubblare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej.

Nyreggad på detta forum... Hittar en hel del intressant läsning här och på swedroid.se :)

Nu till min fundering.
    Någon som sett någon android-telefon som officiellt specar att den kommer ha Snapdragon-processor?

Det jag funderar på är att om man köper t.ex. en Magic nu, kommer den kännas gammal som gatan (okej gammal kommer den väl kännas efter någon vecka eller så med det gör ju alla prylar *s*) och lagga mkt när Enclar 2.0 kommer för att processorn inte hänger med??

För visst är det kul med nya telefoner...men när husköp och annat väntar runt hörnet skulle det va trevligt om ens nalle orkade med 1-2 år iaf....

Hoppas någon vet något om detta, eller iaf vill dela med sig av sina tankar!

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Nej, ännu har ingen tillverkare officiellt gått ut med att de skall köra Snapdragon på sina androidlurar. Det är väl ingen större hemlighet att det är på gång, iom övergången till BREW, men inget är officiellt ännu.

Det närmaste man kommer är väl Sony Ericssons X3 "Rachael", men det är bara rykten än så länge.

3. grubblare

grubblare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okej, men om det ännu inte finns några officiella specar så är det inte så troligt att det kommer någon ihöst, speciellt inte en "Rachael" SE är ju oerhört sega med att få ut sina telefoner på marknaden....

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Nej, så tidigt som redan i höst kan man nog glömma. Snarare i vinter, mest troligt Q1 2010.