Funderingar kring UVC (extern webcam). Vad behövs?

Diskussion i 'Allmänt' startad av daspunner, 5 nov 2015.

1. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Har trillat ner lite skit i en bilmotor och har införskaffat en så kallad inspektionskamera som ansluts via USB. Har läst att extern webcam kan anslutas via OTG-adapter men får det inte o lira. Sägs att det skall vara UVC-stöd för att få det o funka. Har en HTC m7, Sony Z3 (rootad), Z3 mini, Nexus 7:a från 2012 (rootad), Samsung tab 8" (N5120) och en Sony Z4 Tablet. Vilka av dessa stödjer UVC? Eller är det rent av kameran som skall ha UVC-stöd kanske? Kameran i fråga funkar kanon emot laptop men det känns rätt meckigt o släpa ut den i garaget om man inte måste. Har provat en del appar på Google play som skall stödja extern kamera men inte fått o funka. Nån som vet mer? Kanske krävs mer moddning av rootad enhet kanske eller om det nu är kameran så måste ha UVC-stöd, hur kollar man då det?

Här är länk till kameran:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...-Elektronik/Inspektionskamera-USB-2000034725/

För övrigt jävligt bra kamera i vissa (tetiga) lägen. Behövde den fort så då fick den kosta 349:- just då men annars så går den o få för under hundringen på diverse shopping-sidor.

/Yours truly Dave

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

3. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Update!
    Rätt app var allt som krävdes oavsett om det gäller rootad eller icke rootad enhet. Uvc stream hette appen ifråga jag fick det o funka med. Den hade bara 1000 nedladdningar så den var inte direkt förstahandsvalet. Finns säkert fler appar...