Funderingar om android 2.1 - 2.2

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av micke_petersson, 21 december 2010.

1. micke_petersson

micke_petersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är i tagen att köpa mig en surfplatta...

lutar åt zt-180... m.a.o ngn runt 2000:-... för att se om jag kommer att anv. detta "instrument".... o funkar det bra... o jag verkligen anv. det kommer jag köpa ngn bättre kraftigare... typ ipad...

men frågan nu till er som kan detta...

de jag tittar på har android 2.1... finns ju 7-8" med android 2.2 för ungefär samma pengar...

kan man uppgradera från 2.1 - 2.2?...

ni får gärna hjälpa mig i mitt val av "leksak"...

Mvh Micke

2. fidde

fidde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

se i forum på www.slatedroid.com
    finns info om 2.2 på ZT-180 dær.
    tror att det ær många som inte vill svara dig nær du næmner æpplet :)

3. micke_petersson

micke_petersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

då ber jag om ursäkt till alla som tagit illa vid sig för att jag nämnde äpplet... händer inte igen...

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Klart som tusan du får nämna äpplet. De har den särklass stabilaste och användarvänligaste 10" plattan i dagsläget och Galaxy Tab verkar vara den bästa 7" plattan. Bara löjligt när "vissa" anser att man inte får prata om konkurrenter, fan boi's är alltid fan boi's oavsett läger och de har oftast lika fel :P

Man behöver ju alltid ha referenspunkter när man pratar och jämför olika saker. Tyvärr så är det väl även så att iPad och Galaxy Tab är dyrare än de 2000 kronors plattor du nämner jusst för att den har stabilare programkod och bättre hårdvara och de lovar även mer i uppdateringsväg.

Framtida uppdateringar på produkter är något som tillerkarna och operatörerna har svårt att kommunicera därför är det svårt att veta om de plattor du nämner kommer att få officiella uppdateringar till 2.2 och 2.3. En viktig punkt att titta på är communityt runt produkten, för om det finns ett starkt community så är chansen stor att man får root access och att ROM-kokare kokar ihop nya ROM's på nya versioner av Android.

Rent hårvarumässigt finns ännu inga större begränsningar för Android versionerna. Det kan tänkas att 3.0 (Honeycomb) kommer med hårdare hårdvarukrav än vad Eclair och Gingerbread har i dagsläget. Jag kör trots allt 2.2 på min HTC Hero som är drygt 1 år gammal och jag räknar även med att kunna stoppa in 2.3 på den innan sommaren :D