Fungerar Adblockplus med mobiltbredband?

Discussion in 'Allmänt' started by alfdaniel, Jul 26, 2013.

1. alfdaniel

alfdaniel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå alla mobilnördar! Har ställt "banala" frågor här förut och hoppas på snabbt och bra svar på denna kanske självklara fråga också. Har ikväll laddat ner Adblockplus för Chrome både till dator och till min Xperia Z mobil. Adblock fungerar utmärkt på båda enheterna så länge jag ansluter till min WIFI router (Inga banners eller reklam). Däremot så kommer reklamen med så fort jag kopplar från WIFI och går ut på mobilsurfen (samma sidor!). Har TRE som leverantör. Googlat lite både på Addblock och annat hittar inget om den "mobila surfen).

Gjorde lite inställningar på WIFI inställningarna innan det funkade för WIFI t gissar att det är det samma för Nätverksoperatören TRE någon som har koll?

Ha en trevlig kväll hälsar Daniel

2. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

RTFM....

https://adblockplus.org/en/android-about

alfdaniel likes this.
  3. alfdaniel

MINA ENHETER

Tack för ditt svar men det gör mig inte särskilt mycket klokare. Jag kör med standard Android, tror det betyder att telefonen inte är rootad. Frågan är fortfarande om jag måste gå in på TRE:S operatörsinställningaroch göra något där. Det du länkat till tolkar jag som att det gäller Wifi inställningarna. Eller?

Jag har redan fått till det när jag surfar på Wifi men inte när jag surfar mobilt...

4. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo med en orootad lur så funkar det bara via WiFi.

Adblock är ju en "känslig"/omdiskuterad applikation som fick tas bort från GooglePlay.

Kör man en rootad lur så har man då tillgång till hela filsystemet för att kunna göra förändringar. Med en orootad så är det blockerat.

Last edited: Jul 27, 2013
  5. alfdaniel

MINA ENHETER

Ok då vet jag att inget går att göra i nuläget. Tack för hjälpen hälsar Daniel