Fungerar Custom ROMs bra?

Diskussion i 'Hero' startad av Magnus Olsson, 13 jan 2010.

1. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som kör custom roms, hur upplever ni dem är de senare buggfria och fungerar de stabilt o ha på telefonen istället för Hero'ns orginal?

Vilka rekommenderas och vilka är de stora fördelarna ?

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag kör MoDaCo och är mycket nöjd. Den är minst lika stabil som original och är mycket snabbare. MoDaCo bygger på originalromen så du har alla funktioner + några till. Romen är rootad det gör att du kan använda appar som tex wifi tether som gör telefonen till en trådlös 3g-router.

Enda nackdelen med just MoDaCo är att om du vill använda appen My Tracks så kan du inte ha svenska så menyspråk utan du måste ha engelska.

Sen finns det flera andra romar som är mer eller mindre under utveckling men dom är nog lite mer för entusiaster.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 636
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag har bara upplevt små förbättringar, inget negativt alls

4. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Samma här, bara positivt. Bättre täckning (om man uppdaterar radion oxå) och snabbare telefon.
    Modaco 3.1.

5. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Beror ju helt och hållet på vilken ROM du väljer att ladda ned. Tankar du en Hero-ROM som bygger på Android 1.5, alltså en ROM som redan är gjort av HTC men som innehåller diverse förbättringar kommer denna självklart att vara snabb och buggfri. Väljer du istället en Hero-ROM som bygger på Android 2.1, eller Espresso, kommer den vara långsammare, vissa saker som inte funkar (WIFI, kamera etcetera) och innehålla buggar.

Beror som sagt helt och hållet på ROM:en i fråga.

Jag körde en Hero-ROM som baserades på Android 2.1 och den var inte så snabb och ganska buggig, men vad gör man för att inte ha det senaste? Har nu istället Dwang och Darkstar Theme. Kunde inte vara mer nöjd.

6. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

MoDaCo 3.1 är grymt snabb och trevlig version av Hero's standard-ROM. Jag kör den på min dagliga lur.

Hero/Espresso-hybriden verkar vara den vettigaste 2.1-ROM'en just nu om man vill ha kvar HTC Sense och multitouch. Jag kör den på min 'leklur'. Byter till denna på min huvudlur bara dom fixar Google Navigation...