Fungerar detta på dropbox?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dellblod, 8 feb 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Jag har 8gb space på dropbox, och jag undrar, om jag bjuder in en vän till dropbox, då får han 2.25gb, kan jag dela med mig en fil till han som är ca 900mb, eller krävs detta att vi båda måste ha någon slags prenumeration, där vi betalar varje månad?

Tack

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    348

MINA ENHETER

För att skicka en fil som är 900 MB stor så krävs det inte att du betalar för utrymme, utan det skall fungera precis som det är. Jag har själv skickat över stora filer. Dock så är det inget måste att båda har Dropbox för att du skall kunna skicka över filer, utan du kan kopiera dropbox-länken, som du i sin tur delar med dig av till din vän.

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack,
    Jag vet nu hur man delar en fil, vilket vr väldigt enkelt så som du beskrev det. Men om jag skulle göra på detta vis istället:

Om jag trycker på "share folder" på min public mapp där själva filen ligger i. Men nu så krävs det att de antingen måste registrera ett konto på dropbox för att kunna ladda ner, eller att de loggar in på dropbox, stämmer det, och laddar de ner hela "public" mappen inkl filen som ligger i mappen?

Frågar eftersom istället för att ge filen direkt till dem, så tvingar jag dem istället att bli medlemmar, får jag då dessa 500mb credits (stämmer, det är 500mb nu) när de skriver upp sig, eller räknas inte detta som värvning?

Tack

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast du behöver ju inte dela en mapp som redan är öppen för allmänheten? Han kan bara ladda ner filen ifrån din mapp som vem som helst kan göra med länken till mappen. Inget han behöver bli medlem för.

Vill du däremot ha lite extra space på ditt konto så kanske du skall säga till honom att regga sig? Det spelar ingen roll vad tanken bakom en registrering är? En nyregistrering är en nyregistrering.

5. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    593

MINA ENHETER

Det går att dela filer på olika sätt, public eller privat och bästa är privat mellan vänner.
    Själv skapar jag alltid en privat mapp med lösenord, lägger till de personer jag vill endast ha access till mappen och funkar jättebra på det viset.

Dropbox har ingen fil storlek begränsning och kan vara hur stor som helst. Filstorlek = egen quota. Du kan ha en fil på 8GB, då din quota är 8GB.
    Enda kruxet är, uppladdning via webbläsare har en fil limit på 300MB och uppladdning via dropbox klienten har ingen gräns.