Hejsan . Är det någon som testat HTC RC E100 Headsetet till Hero ? Fungerar alla knappar och är det bra ljud ( lite bas tex ) ?
Alla knappar funkar förutom mute knappen. När det kommer till ljudet så beror det helt enkelt på vilka typ av lurar du har. Tänk på att Android och dess musikspelare ej har eq så RC E-100 headsetet kommer inte påverka ljudet på något sätt alls Edit: Jag kör inte stock romen, kör modacos custom rom, senaste ver. Vet dock ej om headsetet funkar på stock hero.
För mig funkar allt kanon med HTC RC E100 (och spotify). Ljudet beror på vilka lurar du kör med, själv har jag ett par sony in-ear som ger bra tryck i basen. Kör Hero med den uppdaterade romen från HTC.
Jag har en nästan oanvänd till övers som jag vill bli av med med tanke på att min Magic nu är såld. Du får den naturligtvis billigare än vad den kostar i nyinköp. PM:a mig ifall du är intresserad
Hur funkade det sen? Jag köpte precis en Hero med ett RC E100, och visst får jag ljud, och jag kan ändra volym och dom röda och gröna lurknapparna funkar, men inte pause/play, och inte prev/next-knapparna för att byta låt. Har försökt installera både dom drivrutiner som låg på skivan som följde med lurarna och dom som ligger på htc.com, men får i båda fallen bara beskedet att samma version av drivrutinen redan är installerad på telefonen.
Har ett RC100 och alla knappar funkar. Installerade inga drivrutiner. Funkar med alla Rom jag har testat.
Av en ren slump upptäckte jag att TuneWiki hade inställningar för att använda play/pause-knappen på headsetet, och när jag avinstallerade TuneWiki och SR player så funkar headsetet. Japp, korkat av mig, men kanske kan nån annan ha råkat ut för samma sak och spara lite ångest tack vare detta mitt erkännande :-)
Har ett sådant headset och är tyvärr mycket missnöjd. Är inne på mitt tredje par nu. Efter bara ett par dagars användning börja de glappa precis vid kontakten. Samma ställe båda gångerna. Inte bara det,ena gången fick hela telefonen hel flip då två kablar kanske kortslöts. Inget fungera i ljudväg, headset symbolen syntes hela tiden. Dock när man tog ur batteriet kom ljudet tillbaka. PS skall tilläggas att jag varit försiktig inte slitit och dragit i sladdarna. Kanske beror det på heros böjning som gör att kontakten utsätts för förmycket tryck? Bä vet jag? Dålig kvallite är det i alla fall.
Jag beställde i helgen ett bluetooth-headset. Mitt RC E100 funkade i ett par dygn, sen har det bara funkat som hörlurar och mikrofon; dvs inga knappar har funkat ALLS, inte svara/lägga på, inte pausa eller bläddra mellan spår, inte ens volym... Och till råga på allt har telefonen stora problem med att känna av att jag satt in headsetet, vid så gott som varje tillfälle som jag tagit ur telefonen ur USB-sladden till laptopen (där den laddar och ibland agerar modem) för att sätta i headsetet har jag först när personen jag ringt upp svarat, upptäckt att "fan, telefonen har inte hittat headsetet... IGEN". Så jag kommer att returnera det, det verkar ju tyvärr inte som om det jag råkat ut för är helt unikt heller, på flera forum hittar jag trådar om folk som haft problem.
Hejsan! Köpte detta headset på Webhallen i fredags, Satte in den direkt för att kolla att det fungerade. Det gjorde den, Med alla knappar.. Sen fungerade det den kvällen, Men dagen efter ville inte min HTC Hero "upptäcka" att headsetet var i, Startade om telefonen och stoppade in det igen, Då funkade det. Senare, Samma problem igen. Den inget fungerade, Läste manualen och försökte installera drivrutiner, Dock så hade jag redan senaste. Jävligt tröttsamt, Tråkigt att det inte ska vilja fungera faktiskt. Hålla i telefonen medans jag snackar är inte hela världen men byta låtjävel utan att ta av sig handskar och ta upp hela maskineriet hade varit guld! Men tror inte att det är fel på kablarna, alltså glapp elr liknande på mina som nån nämnde ovan, Det handlar bara om att telefonen inte märker av dom. Men hur? Är det bara drivrutiner? SZATAN!!
Hade tänkt köpa denna men efter att ha läst i den här tråden får jag nog hitta något annat som funkar.
köpte ett i förra veckan. allt funkade i ett par timmar, sen kände inte telefonen av att det var ett headset anslutet. bytte ut det till ett nytt igår, var noga med att kontrollera så telefon verkligen hittade lurarna. nu funkar inte alla knappar istället verkar vara en riktig kvalitetsprodukt edit alla knappar funkar tydligen med spotify, men inte med original musikspelare. fast den första jag hade funkade med original musikspelare... märkligt... edit igen Ähh... Nu funkar det plötsligt med både spotify och musikspelaren. kan man misstänka skit bakom knapparna??
Jag är nu inne på mitt tredje, och är VÄLDIGT tacksam för att jag köpt dom på Dustin, som är urproffsiga på att låta mig returnera trasiga grejer utan att bitcha. Än så länge funkar det här tredje bra, men jag har köpt ett bluetooth-headset som jag bär med mig som backup. Även många andra rapporterar problem som för mig antyder att HTC har problem med tillverkningen av headsets (intressant nog känns själva telefonen otroligt välbyggd, jag gissar att det är olika tillverkare/plants?).