Problem: Fungerar inte med bakstycket på.

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av emomilol, 16 maj 2014.

1. emomilol

emomilol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Korta versionen: Telefonen funkar inte om jag har baksidan på. Tar jag av den så fungerar den finfint. Någon ide om varför?

Långa versionen:
    Min mobil gick i backen och skärmen gick sönder.

Jag lämnade in den till mobilrep.se i Norrköping som fixade den över dagen när jag ändå var där. Fick tillbaka en telefon som var som ny. Allt fungerade fint. I några timmar. Sen blev den helt svart. Jag hann lämna in den igen innan jag åkte hemmåt och några dagar senare kom den i posten igen och fungerade finfint.

I två dygn. Sen blev den svart. Det var som om den stängde av sig och inte ville på.

Jag lät den ladda i några dagar och försökte allehanda knappkombinationer utan någon framgång.

Igår startade den av sig själv för att några minuter senare bli svart igen. Jag fick inte igång den alls. Jag plockade av baksidan för att se om det gick att ta ur batteriet på något enkelt sätt(det gjorde det inte) och direkt jag hade plockat av baksidan så startade den igen.

Och om jag låter baksidan vara av så fungerar den fint. Och om jag sätter tillbaka baksidan så blir den svart efter ett tag.

Någon som har ett tips?
    Jag tänkte flasha in original-romen och sen skicka in den då jag fortfarande har garanti kvar.

2. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Det sitter ett flertal sensorer och anslutningar på bakstycket bla nfc, qi, gps och vibration. Kan det vara någon av dessa som kortsluter något?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk