Funkar HD spel på vanliga HTC Desire?

Diskussion i 'Spel' startad av johand74, 1 maj 2011.

1. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Eller måste man ha en Desire HD?

2. jni

jni Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jadå det funkar allt, men det är ju lite slöare hårdvara så vissa spel kan ju lagga en del förståss

3. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag har för mig att "HD" spelen fungerar extra bra på tablets, då dessa har större och oftast högre upplösning, någon rätta mig om jag har fel :)

4. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Vad är det för "HD" spel som ni pratar om? Oftast är det bara en gimmick som kräver lite bättre hårdvara, upplösningen spelar mer eller mindre roll sålänge du inte har väldig låg upplösning (gränsen e kanske qvga? eller bättre?)

5. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

T.ex. Totemo HD, på vilkens description följande står:

6. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    HD är en stämpel som Gameloft sätter på spel de anpassat för 480x800 och högre vilket råkar vara den upplösning både Desire och Desire HD har vilket varför vanliga Desire är med i listan Mikael R citerar..

Desire HD är HTC:s pundigaste namn på en telefon hittills eftersom den inte har ett dugg högre upplösning och eftersom skärmen är större så är det t.o.m. *lägre* pixeltäthet än den ursprungliga Desire. Eftersom folk inte bryr sig om att kolla upp saker utan bara köper saker för att namnet låter bra så gör de säkert bra med pengar på sin lilla bluff.

7. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vad har pixeltätheten med HD eller inte att göra...en 55" HDTV har inte högre upplösning än en 32"...

De har kallat den bara för att indikera att den är bättre, inte för att indikera att den har högre upplösning...

worldwide gillar detta.
  8. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    HD står gissningsvis för "High Definition" vilket skiljer sig från SD genom högre upplösning. Självklart kan man använda förkortningen "HD" som modellbeteckning bara för att man tyckte det lät coolt, men det blir ju lite som att använda "Turbo" som beteckning på en bil utan turbo.

Du har naturligtvis rätt såtillvida att en 55" HDTV inte har högre upplösning än en 32" HDTV, men där är ju *båda* apparaterna HDTV. I Desires fall är ju den ena HD och den andra inte. Håller du inte med om att det antyds rätt rejält att skillnaden mellan Desire och Desire High Definition skulle vara att den senare har högre upplösning på samma sätt som när en "HDTV" har högre upplösning än en "TV"?

Pixeltätheten är så klart inte det viktiga utan bara ytterligare en liten detalj - det bärande är att HD inte är mer "högdefinierad" :)