Funkar inte att ringa?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av V1P3R, 10 augusti 2009.

1. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har ett ganska stort problem med min telefon. Det går inte att ringa med den! Jag kan varken ringa eller ta emot samtal. När jag försöker ringa så står det dialing i några sekunder men sedan blir det Call ended istället.

Jag använder comviq kontant det har varit full täckning. Sms funkar inte heller.

Någon som vet vad som kan vara fel?

2. hubako

hubako Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har du ett 3g-kort?

3. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

3g-kort?:confused:
    Har ingen aning faktiskt. Antagligen inte då kortet är väldigt gammalt.
    Men det borde väl funka ändå? Jag har "use only 2g networks" ikryssad.

4. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag hade samma fel för ett par veckor sen och har skrivit det i nån tråd förut. Gör en fabriksåterställning så kommer det att fungera som vanligt igen. Det är nån app som spökar tror jag.

5. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo, har precis gjort det och nu funkar det igen.

6. palle

palle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har exakt samma problem. överallt förutom hemma hos min flickvän så kan jag ringa. så fort man går ut och bort ifrån byggnaden så går det att ringa igen. sjukt skumt. SMS fungerar dock. har 3g-kort och har provat att fabriksåterställa telefonen utan framgång. funderar på om det kan vara någon mast som är temporärt nere just i hennes område eller nåt. fast HON kan ringa och jag kunde ringa med min gamla mobil när jag var hemma hos henne :/

några idéer?

7. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ibland är det så illa att en viss kombo av telefon+operatör+mast gör att man inte får någon mottagning. har en granne som måste stå på sin balkong för att ringa, eller luta sig mot fönstret. han ska byta telefon då han testat andra sim-kort i sin och det har fungerat. andra telefoner med hans sim-kort funkar också.

för drygt två år sedan så fick jag problem med tele2. min P1i bytte mellan 3G och 2G hela tiden och gjorde att den missade samtal, så när jag var hemma fick jag kryssa i "använd endast 2G".

8. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Va fan är detta? :mad:
    Ursäkta språket men nu funkar det varken att ringa till eller från min telefon igen. Det kan man ju tycka är den funktionen i en telefon som ska funka. Har full teckning men det funkar ändå inte. Och samsungs support verkar obefintlig.
    Det här är utan tvekan mitt sämsta köp någonsin.

9. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kan bara förutsätta att det inte ska vara någon skillnad på de som kommer att sälja här. Dock så har ju Samsung nämnt en nordisk mjukvara, men jag är samtidigt tveksam till att den skulle göra någon stor skillnad på det här.
    Iaf, jag väntar tills den släpps här och är det här problemet kvar när den säljs i Sverige så blir det att kasta sig över luren till Aftonbladet :)

10. skynexus

skynexus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det fler än bara V1P3R som har detta problem? Kan det helt enkelt handla om fel i just den telefonen, något som borde täckas av garantin?

11. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte haft det problemet innan men idag började det :( . Vet inte om jag stod på något ställe med konstig mottagning, hade enligt staplarna full täckning. Samma symtom som beskrivits tidigare.
    Öppnade min taskmanager och dödade allt. Sen provade jag igen (hade provat en 4-5 gånger innan att ringa och den hade lagt på åt mig) och då fungerade det. Verkar sinnessjukt om någon app kan få en så vital sak som telefonin att dö.

12. skynexus

skynexus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, det är tre av er som har sett detta, och gissningen är alltså en app som spökar? Då det här är väldigt allvarig så vore det bra att reda ut vilka app:ar det kan tänkas handla om...

13. Limmet

Limmet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Happ samma problem hos mig nu... kan varken ringa eller ta emot samtal just nu... full täckning....

edit 1: testade döda alla apps. Ingen skillnad.

edit 2: testade igen. Fungerade inte. Dödade alla apps igen.... fungerade.... mystiskt

Last edited: 15 augusti 2009
  14. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo, det är samma för mig. Det funkar ibland men oftast inte.

Jag kan inte lite på att Galaxyn funkar när jag behöver den så jag har gått tillbaks till min K600i istället. :/

EDIT: Använder någon av er "Use only 2G networks"?
    För mig funkar det just nu iallafall efter att ha stängt av den och använda 3G istället.

Last edited: 15 augusti 2009
  15. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer inte ihåg exakt vilka jag hade igång. Det var inte många. Tror bara det var Battery Graph och Scandinavian Keyboard som inte var native. Har för mig att jag såg Camera och typ Browser också.

Det är synd på en annars ganska bra telefon, att man inte kan lita på att den fungerar i alla lägen.

16. geezen

geezen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kunde inte ringa med min galaxy när jag kryssade i att bara använda 2g men det funkade direkt när jag tillät 3g.

17. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag hade nog battery graph installerat när det hände för mig.

18. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har upplevt detta problem jag med. Vet dock inte om jag haft problemet hela tiden eller om det dykt upp den senaste dagen. Hursomhelst: jag kan inte ringa när jag inte har 3g-anslutning. Är jag i ett område där det inte finns 3g-täckning kan jag således inte ringa (eller ta emot samtal).

Hemma, där jag har 3g, gick det idag även att ringa fast jag forcerat 2g.

19. William

William Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ack, den här tråden var droppen som fick mig att avbeställa Galaxyn. Riktigt trist när telefonen blir för smart för att vilja fungera som en telefon längre.

20. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker hela den här tråden är jättekonstig. Jag har precis inga problem att ringa. Varken via 3G eller forcad 2G. Inte heller när jag är långt ute i bushen har jag några som helst problem.

Hoppas era problem bara är nån inställning eller nåt som kommer att lösas med nån uppdatering.