funkar jailbreak ps3 på galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av hasek, 23 nov 2010.

1. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    Hej! jag undrar om nån har fått jailbreak ps3 på galaxy S att fungera på ps3:D?

2. Ed_Gein

Ed_Gein Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

What you talking 'bout, willis? Den enda jailbreak som finns till ps3 är att göra ett usb stick till ett jailbreak verktyg och om du försöker göra din galaxy till det lär det sluta i tårar. Utöver att du blir låst från PSN dvs...

3. Limpa

Limpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Va dillar du om, Berit?
    Detta är vad han pratar om. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19928

Låst från PSN är man redan om man kan köra en jailbreak, för att PSN är avstängt för tidigare uppdateringar. Förut gick det dock att "spoofa" en 3.5 fw. Tror det är borta nu.

4. Ed_Gein

Ed_Gein Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hehe, min morsa heter Berit, åh jävlar vad hon dillar :D

hade aldrig hört talas om denna, men det känns ju fortfarande helt befängt att låsa sig ute från PSN och vara helt låst från online gaming bara för att spara 600 pix.

kan man ens ladda hem spel än? De första som kom var ju bara backup möjligheter av orginal skivor... Om det inte är ändrat finns det mindre än ingen mening med detta

5. matz

matz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Limpa

Limpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Trevligt.

Jag förespråkar konkret info på forum och svarar själv inte på något som jag själv inte ser som en gnutta konstruktivt och som jag inte kan något om.

Oja! Tror du har missat en hel del i detta ämnet. Spel har funnits tillgängliga för nedladdning sen kring slutet på augusti. Säkert tidigare också.

Sen så har folk olika tycke om onlinespel och den biten.
    Jag skiter högaktningsfullt i om jag förlorar anslutningsmöjligheter till PSN. Har ändå inget där att hämta. Spelar inte online, är för "vuxen" för det.
    Det går t.o.m. att uppdatera spel på alternativt sätt. Sätta upp ftp mellan PC-PS3 m.m.

Försöker framhäva att man kan väl tänka över lite innan man svarar om man verkligen har någon konkret info som kan ses som matnyttig för trådens skapare. Du ifrågasätter dennes undran utan att besitta någon info.

Om ämnet; så verkar det som att SGS'en har varit åsidosatt i den utvecklingen som dongel tills inte för så längesen.. Som jag förstått det så är telefonen under sin stund som dongel inte i bruk som telefon heller vilket ju är skit! :ehm:

Mvh

7. Ed_Gein

Ed_Gein Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men snälla människa. Den enda fungerande jailbreaken som fanns till PS3an var stick historian fram till september, alltså är jag en månad efter och då var det inte ens "klar" utan då började betan enligt snubbens blog. Och det var inte så att TS förklaring av vad fan han menade var något att ha heller. Hade han specifikt frågat med tillhörande länk hade jag kollat device sidan som matz länkade till, men nu så tog jag den kunskapen jag hade i huvudet som hade med den första jailbreaken att göra, är det konstigt?
    Så vad var nödvändigheten med din otrevlighet nu igen?

PS: Det fanns PS3 spel för nedladdning låååångt före det fanns ens en fungerande jailbreak. Så det är inte bara jag som glömt min fakta koll min herre

Last edited: 24 nov 2010
  8. Limpa

Limpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Framgick inte det jag försökte framhäva?

Tydligt, som du säger, så bidrog du med månadsgammal info.
    Breakandet har ju vällt in över marknaden som en tsunami så det är förstås inte lätt att hänga med.
    Men då hade iaf. jag funderat på om min info kanske fortfarande är up to date(?) och kanske webbat ämnet en halvminut innan jag svarar.

Skrev bara lite upplysningsvis om hur det brukar fungera på normala forum. No offence!
    Kan även inte se vart någonstans jag har varit otrevlig någonstans.

I know! Jag skrev ju "Spel har funnits tillgängliga för nedladdning sen kring slutet på augusti. Säkert tidigare också."

Lugna ner dej att par hekto.

Mvh

9. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    jaha okej tack för svar:) men vars laddar jag ner jailbrake ps3 till ett usb minne?