Fråga: Funkar powerpack till HOX?

Discussion in 'One X - Allmänt' started by godsic, Apr 20, 2012.

1. godsic

godsic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

med tanke på den urkassa batteritiden på HOX går jag nu i tankar på att fixa lite extra kräm.
    har nån här koll på om ett powerpack typ som i länken nedan funkar bra med HOX? räcker dom 700 mah som den ger för HOX?

http://www.kjell.com/sortiment/tele...tillbehor/powerpack/powerpack-4800-mah-p91715

om ni inte tror att detta powerpack funkar, har ni då tips på ett annat som finns att köpa (helst i svensk butik)

2. godsic

godsic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu tycker inte jag att batteritiden är urkass, men iaf så har jag två powerpacks ett newtrent 11000mHa och ett 5000 och båda funkar kanon med HOX och Ipad, kameran, bt headset allt skit jag har och kan ladda via usb.

http://www.amazon.co.uk/dp/B004SHJCVO/?tag=swedroid-21

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: Apr 20, 2012
    godsic likes this.
  4. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken kassa batteritid?

Har du tid att göra slut på batteriet när du sitter utan tillgång till elnät är det stor mening att kolla på ett nytt liv...med mindre pendling eller liknande.

Jag har min HOX på med Spotify, dålig täckning och den håller enkelt hela dagen med syncning av en drös konton osv. Det är inget egentligt problem så länge du inte förväntar dig att sitta och köra spel hela tiden eller vräka lös med film.

Om man tänker på det, telefonen klarar sig typ som en quad laptop gjorde i början. Vi snackar om en jävligt stor skärm och en otroligt lätt och trevlig telefon. Att gnälla på batteritiden är bara korkat. Sedan finns det tydligen en drös något sämre HOX på marknaden med problem vad det gäller både det ena och det andra, bland annat batteriet.

master_of_rock likes this.
  5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där powerpacket kommer fungera utmärkt.

godsic likes this.
  6. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan inte komma ifrån min rädsla att dessa powerpacks och andra "snabba lösningar" bidrar till att batteriet slits snabbare än vanligt. Och det vill man ju undvika, med tanke på att batteriet inte går att byta ut.

Ligger det något i mina farhågor?

7. llama

llama Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    jag anser att hela hetsen kring att DOA sin HOX och att folk verkligen letar fel här på forumet är helt efterbliven.
    med det sagt vill jag bara påpeka att en person kan och bör inte ändra sitt liv eller vägen den pendlar bara för att batteriet ska hålla. man kanske jobbar eller pluggar långt bort och hur lätt är det att få ett nytt jobb i dagens samhälle?
    och han klagade inte förövrigt, han ville ha hjälp med att välja tillbehör till sin telefon. som om du skulle be om tips på hörlurar och någon svarar: NÖJ DIG MED ORIGINAL :SsS
    du är officiellt ignorant och dum i huvudet.
    förlåt för off-topic :(

Stedad, Andy Roid, godsic and 4 others like this.
  8. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det var ett otroligt korkat svar

Sen from some Android phone

godsic and fruktsallad like this.
  9. godsic

godsic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

OJ! tjena! snacka om dåligt morgonhumör... jag ställde en enkel fråga å klagade inte alls. har inte snackat om att DOA eller att jag e missnöjd med min HOX. det enda jag konstaterade va att batteritiden inte räcker till mej genom att skriva ordet "urkass".. om ordvalet sved får jag väl be om ursäkt.. jag ville bara ha svar på frågan jag ställde, inte få påhopp om va jag e för person.. jag e inte dum i huvet för att jag inte får batteriet att räcka till.. hmm..

damn.. känns som man e inne på ett WOW-forum..