Fynda androidtelefon i USA?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av olga32, 26 dec 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. olga32

olga32 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag är på jakt efter en ny telefon och befinner mig för tillfället i USA. Teknikprylar brukar ju vara snäppet billigare här men telefoner utan kontrakt verkar knepigare. Någon som har något fyndtips?

Har för tillfället en iPhone 4S men blir galen på att den inte låter mig göra allt jag vill.

Innan denna hade jag en länge en lånad HTC Sensation Z710e som jag var hyfsat nöjd med förutom att batteriet var alldeles för litet och tog ofta slut innan dagen var över. Innan dess var det ZTE Blade som gällde, har dock svårt att dra mig till minne vad som var bra och dåligt med den.

Har tänkt att försöka hålla mig under 2000kr men även planerat att sälja min iPhone. Vet inte vad man får för en 4S men antar ett absolut max totalpris får bli 3000kr (Ca 400$) men desto billigare ju bättre. Under 2000kr hade ju varit perfekt.

Önskemål:
    Storlek max 5"
    Batteri som håller en dag med lite kräm kvar vid inte alltför intensiv användning
    Hyfsat ren android utan bloat är ett plus
    Gärna en relativt kvick kamera som tar bilder man kan gissa vad dom föreställer i alla fall

Har tittat på Moto G 2 men den verkar svår att få tag på i internationell version.

Nexus 5? Kanske i dyraste laget plus att priset här verkar nästan identiskt med i Sverige. Men kanske kan vara ett alternativ att köpa en begagnad sådan när man kommer till Sverige...

Huawei Honor 6? Vet inte om denna går att få tag i men det verkar ju onekligen vara en kompetent telefon.

Är positivt om telefonen går att få tag i affär, eller beställa för in-store pickup åtminstone då jag inte har någon fast adress här.

Tacksam för alla svar och tips!

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nexus 5 är också USA-version med fel band. Honor 6 lär inte finnas, den stödjer inte USA-banden alls.

3. olga32

Mottagna gillanden:
    0
    Tack så mycket för tipsen!

Ja det är sånt här som kan göra en gråhårig när det gäller att leta telefon i USA. Kanske är bäst att vänta tills man kommer hem?

4. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du vill använda 4G i Sverige så är det nog ganska kört att köpa i USA tyvärr... Enda alternativet är nog att leta efter "international unlocked"-versioner på amazon eller liknande.

5. olga32

Mottagna gillanden:
    0
    Attans då. Är 4G prevalent i telefoner i prisklassen under 3000kr dock? Märker att jag har väldigt dålig koll här...

6. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Moto G 2 USA-versionen kommer inte ens fungera på 3G...

7. olga32

Mottagna gillanden:
    0
    Nä det har jag förstått. Konstigt nog vekar dock den internationella versionen vara ungefär lika tillgänglig som den lokala för tillfället.

Nåja, det verkar väl som att det får bli att spana på rean hemöver istället. Men det var ju värt att fråga i alla fall.

Tack för hjälpen!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.