Chattade med svenska Amazons kundtjänst på engelska tidigare i dag eftersom en vara (av fyra) saknades i ett paket. Jag är Prime-medlem sedan snart ett år tillbaka.
Jag väljer alltid att få alla paket levererade till ett specifikt ombud eftersom jag fullständigt avskyr Airmee som inte ger mig några andra alternativ än att vara hemma och vänta på paketen. Om jag hade kunnat välja att få produkten levererad till ett avhämtningsställe hade allt varit ok, men den möjligheten finns inte hos Airmee.
Det var inga problem att få en ny produkt, men när det gällde frakten blev det krångligare.
Kundtjänstmedarbetaren kunde själv inte se till att den saknade produkten skickades till det ombud jag alltid väljer eftersom det ”inte gick att göra i systemet”. Det kändes mycket underligt eftersom ombudet förstås finns bland mina sparade avhämtningsställen.
Den enda lösningen blev att kundtjänstmedarbetaren krediterade produkten och att jag själv beställde om den och sedan valde mitt vanliga avhämtningsställe!
Det var alltså jag som fick göra det mesta jobbet när Amazon hade klantat sig. Det var inte mycket till premiumupplevelse...
Jag vet inte hur Airmee fungerar för er andra, men en typisk Airmee-upplevelse i min del av Göteborg ser ut ungefär så här (jag skriver alltid tydligt i anvisningarna att jag INTE vill ha leverans efter kl. 21):
17:00 Din leverans har lastats. Anländer ca 19:00.
18:30 Din leverans anländer ca 19:30.
19:20 Din leverans anländer om 5 minuter.
20:00 Din leverans anländer ca 20:45.
21:30 Din leverans anländer om 10 minuter.
22:05 Din leverans är uppskjuten till i morgon.
Det här är ingen överdrift – det har hänt mer än en gång och jag är verkligen inte intresserad av att behöva vara hemma en hel kväll för att vänta på en leverans.
Jag bor i lägenhet och entrén saknar portkod (vi använder taggar). Jag vill inte heller ha saker lämnade utanför dörren eftersom en person i uppgången inte är helt pålitlig.
Airmee ger mig inga val annat är att vara hemma och vänta på leveransen som oftast kommer mycket sent (eller nästa dag). Det är inte mycket till premiumupplevelse i mina ögon...
Last edited: Jul 21, 2022