Fysiska tangentbord

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nummerskivan, 26 dec 2010.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Någon som vet om det är på gång någon ny Android med fysiskt tangentbord?

Galaxy 4 verkar ju inte vara en höjdartelefon, Desire Z har för många brister för min smak (och jag ogillar HTC). LG Optimus One hade man ju önskat skulle komma med en tangentbordsversion.

Jag var idag (IGEN!!!) på Mediamarkt och lekte med telefoner. Testade Wildfire och Galaxy 3 för att känna på tangentbordet på en 3,2-tums (eftersom jag funderar på Optimus One som de inte har på MM). Men det slår inte på långa vägar ett fysiskt tangentbord. På vägen till MM sökte jag info med min gamla p990i med sitt minimala tangentbord. Vantar och allt, fungerade utmärkt i kylan. Finns inget touchtangentbord som slår detta. Går dubbelt så snabbt att skriva också, och inga felskrivningar.

Desire Zs videoinspelningar har ju helkass ljud och alla som jag har testat, har helt lealösa tangentbord som slår igen hur lätt som helst. Plus att jag ogillar hela upplägget på HTCs grejer. Inklusive designen.

Men alltså, är det någon som vet om det är någon ny Android med fysiskt tangentbord på G? Antingen en lite dyrare BRA telefon, eller en instegsmodell i klass med Optimus One. Eller finns det redan ngn modell som jag har missat? EDIT: Jag vill INTE ha SE X10 mini pro. Och ingen annan SE heller om det ska vara Android.

2. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Motorola Milestone 2 kanske.

3. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

4. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    @ leiden: Snygg, men lite dyr kanske (för nu börjar man ju tänka på LGs dual core och får ännu större val-ångest). Är det så att den har engelska menyer och ej åäö?

Som tur är fungerar min p990i som en klocka nu, så jag har inte superbrått och måste ha ny telefon nu.

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    @Ult: den var ännu snyggare, och tangentbord som alltid finns där (passar mig som skriver mycket). Ser ut att ha små hårda upphöjda knappar som min p990i, vilket är bra. Tyvärr finns det väl inte åäö? Det har iofs inte min p990i heller, men jag hade ju gärna sluppit trycka flertryck eller långtryck.

EDIT: Kommer den att komma till Sverige, eller vad kan man köpa den? Jag tycker att den ser mycket användbar ut för mina önskemål, just att tangentbordet är intryckt under skärmen på det viset. Ofta finns ju tomt utrymme där (som på Optimus one) så det måste ju inte sno för mycket plats.

Last edited: 26 dec 2010
  6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tyvärr inte fått svar på det mailade och fråga men inte fått nått svar.

Vet inte heller vilket pris den kommer ligga på .

Men den ser riktigt clean och snygg ut enligt mig.