Fysiska tillbehör Nexus One

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Gizmokvack, 30 jun 2010.

1. Gizmokvack

Gizmokvack Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Är på jakt efter roliga tillbehör till min nexus...

Vilka finns? Pris? Inköpsställe? Betyg?
    Vilka rekommenderas?
    Onödiga? Överreklammerade?

Själv äger jag originaldockan från Google.
    Mycket trevlig, enkel och gör sitt jobb.

Ciggkabel + bildocka köpte jag för några kronor från Kina via Ebay.
    Plastig och inte särskilt vacker, men håller telefonen på plats och priset är väldigt lågt. ETT EXEMPEL på en docka. Priset är 3,99 dollar inkl frakt.
    Google har en originalbildocka. Är den värd sitt pris? Fördelar? Nackdelar?

Jag äger också ett armband till min Nexus som jag har när jag är ute och springer.
    HÄR är ett för 4,98 dollar inkl frakt.
    Rekommenderas starkt. Löpning i sig är sjukt tråkigt, men tillsammans med en träningsapp och musik är det helt plötsligt roligt att springa.

Silikoncase? Är det något att ha? Eller är det bara bullshit? Kanske är den medföljande påsen fullt tillräcklig för att klara småstötar?

Hard Case? Fördel? Nackdel? Erfarenhet?
    Funderar på eventuellt köpa ett då telefonen i mitt jobb ibland kan få ta lite stryk.

Screen protectors? Explorerar telefonen som Media säger? Försämrar den touchen? Eller ökar den livslängden på telefonen?

Vilka andra tillbehör finns? Jag har sett en trådlös bluetooth OBD-mätare till bilen.
    Finns det cigarettladdare med inbyggd FM-sändare?

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag kör med orginal bil docka från google. Den är oxå faktiskt ganska plastig, men den gör sitt jobb bra. Jag kör med bluetooth direkt till bilstereon så jag använder inte dockans bluetooth funktionalitet.

3. alexbergsland

alexbergsland Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    Jag kör min Nexus helt utan skydd, jag jobbar som elektriker och håller på en del i garaget så det blir en hel del smutsiga fingrar. Inga repor på skärmen än.
    Några pyttesmå märken från att telefonen åkt i backen ett par gånger är allt.
    Det stör inte mig i alla fall, hade Invisible Shield på min Hero innan och det blev lite mer friktion av skyddet även om det blev mindre efter nån vecka.

Googles skrivbordsdocka tyckte jag glappade för mycket så jag använder nu en köpt via droidstuff istället.

Moddat headset så att jag kan ha mina egna lurar.

Motorola H12 blåtands-headset.

Docka för bilen har det inte blivit än, kopplar den med sladdar till cigguttag och aux-ingång så får den ligga löst.

Last edited: 30 jun 2010
  4. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bordsdockan och bildockan. Nöjd med båda.

Telefonen verkar blixsnabb att låsa GPS när den sitter i bildockan, men är de nån mer än mig som tycker att telefonen blir riktigt het när den sitter där?

Tydligen
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14242 :)

Last edited: 30 jun 2010
  5. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag är lite nöjd och missnöjd med både skrivbords- och bil- docka.

Skrivborddockan är snygg och enkel att använda, men den är alldeles för känslig. Minsta lilla stöt eller tom petande på skärmen får den att tappa kontakten och det kan handla om nanometrar när man väl försöker lägga dit telefonen. Mycket schysst att den drar fram clock-appen per automatik, men jag får "slåss" med den ibland när jag vill göra annat, som att start andra applikationer eftersom den har en tendens att vilja återgå till clock-appen per automatik hela tiden.

Bildockan sitter som berget i rutan men det kan vara knöligt att få dit telefonen, samtidigt som det även här kan handla om sjukt små marginaler för att få telefonen att fatta att den sitter i. Jag har flertalet gånger varit med om att kontakten mellan dockans stift och telefonen brutits, vilket gjort att jag ibland tvingats mickla med den under färd. _Sådär_ bra. Dessutom är det lite kasst stöd med landskapslägen i en del vyer på telefonen vilket gör att man kan tvingas slita ur den ur hållaren för att kunna navigera vettigt.

Jag ska dock nämna att jag inte testat igenom dessa brister i 2.2 av Android. Nog för att hårdvaruproblemen kommer kvarstå, men kanske att det ordnat upp sig lite bättre med resten.

Mina €0,02

[EDIT]Justja, högtalaren i bildockan är kääs. Där tycker jag absolut att tillverkarna kunde sett till att man som alternativ till BT, ha kunnat peta in en 3.5mm plugg så man kunde få _lite_ fler alternativ på det sättet.[/EDIT]

6. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

en 3.5mm plug hade gjort bildockan riktigt bra, annars har jag inge problem med att den inte får kontakt, högtalaren tyckte jag va skaplig men de e väl inte direkt nått man ersätter bilstereon med :) däremot så va inte micken nå vidare om man ville köra handsfree.

jag kör CyanogenMod så vyerna klarar den bra i landscape.