Problem: G2 tar ej emot laddning

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av fredriknaeslund, 23 sept 2014.

1. fredriknaeslund

fredriknaeslund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte faktiskt en G2a för enbart två veckor sedan trots att G3 är ute på marknaden. Med detta sagt är telefonen fortfarande rykande ny. Sent igår kväll skulle jag lägga den på laddning med cirka 12% kvar av batteriet - men denna reagerade inte, den tog inte emot någon ström och laddningsanimationen i batterisymbolen tändes inte.

Jag struntade i detta just då, med bakgrund av G2ans utmärkta batteritid tänkte jag att laddaren är trasig och att jag laddar med en annan laddare dagen efter...trodde jag ja.

Det visar sig att telefonen helt magiskt slutat ta emot laddning. Jag har inte tappat den eller liknande, har vårdat den ömt sedan köpet, men den vägrar ta emot laddning från någon laddare över huvud taget (testat tre olika stationära laddare) samt testat att ladda via PCns USB-port. Det är lite roligt - den kan uppenbarligen kommunicera via laddkontakten då datorn reagerade när jag stoppade in den, men laddning initierades inte.

Jag pratade med LGs support och de tyckte jag skulle låta den ligga med laddaren inkopplad 15 minuter, annars starta ett reparationscase.
    Är det någon här på Swedroid som känner igen problemet och har några förklaringar/erfarenheter om detta märkliga fenomen?

2. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Känner igen problemet dock från en annan telefon. På den så var det usb-porten som var dålig så fick den bytt på garanti. Troligen är det samma problem för dig.