Fråga: G6:a dog men återuppstod igen.

Diskussion i 'G6' startad av Crall, 29 jan 2018.

  1. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Har någon annan upplevt samma sak?

    Min telefon satt i laddare i bilen, skärmen är på under laddning (utvecklarläges setting). Hade ~45% batteri och Pokemon Go igång. Fick en notifiering att frugan skickat ett meddelande på Hangout, då slocknade telefonen. Trodde bara en process ballat ur då det hänt någon gång innan så långtryck på powerknappen för en hard reset men inget hände, telefonen var stendöd!
    Började testa olika kombinationer av knapptryck (för att försöka komma in i bootloader mm) men inget händer. Åker hem och kopplar in laddaren med inget händer. Lämnar den i laddaren några timmar för att se om det hoppar igång.
    Dagen efter är den lika stendöd, testar att koppla den med USB till datorn men inget händer.
    Drar ur sladden och lägger den åt sidan. kör igång en gammal telefon och börjar jobbet att återställa appar och alla mailkonton mm.
    Tänkte skicka in skiten på måndag morgon på garanti (den är inte 1 år ännu). Men på Söndag kväll så provade jag en sista gång att få igång den, å se på fan, vid tryck på powerknappen så tänds displayen upp och säger 0% batt. Kopplar in laddaren och vips så börjar den ladda. någon timme senare åker SIM och SD kort tillbaka in i telefonen och allt är som vanlig igen.

    Så min fråga nu då, har någon varit med om att telefonen låst sig så jävligt att den var tvungen att laddas ur helt innan den kunde startas om igen?

    /Crall - Rätt missnöjd G6 ägare
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har inte varit med om något liknande. Rätt märkligt, svårt att förklara vad det kan tänkas bero på.

    Den visar inga tecken på någon typ av glappkontakt om du ruskar om den lite?
     
  3. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Sorry, bommat att du svarat. Nä inga som helst tecken på glapp eller liknande...
    Vi tillverkar och säljer Android telefoner så jag har hyfsat bra kontakter med Android utvecklare här på jobbet. Alla är lika förvånade över beteendet. För att det skall låsa sig såpass mycket att den måste ladda ur helt så har ett stort antal watchdogs bommat.

    Det enda jag kan tänka mig orsakat detta är min bil laddare, jag har efteråt upptäckt att den Tickar väldigt högt (för att vara en tyst produkt) vilket den inte gjort innan. Så den är utslängd och en ny beställd.
     
  4. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Jag har ett svagt minne av att min LG G3 gjorde precis så här, faktiskt. Eller om det var G4an... Innan den blev brickad i stora bootloop-problematiken då.
     
  5. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    sluta skrämmas!! Min N6P dog bootloop döden...