Gå från SGS2 till vad? 4G?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av parkalash, 8 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. parkalash

parkalash Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Har sålt min SGS2 i tron om att jag skulle ta och köpa en Lumia 920 när den kom, eller eventuellt en SGS3 4G men har således inte köpt någon ny telefon än. Så nu har jag en Sony xperia neo som jag har fått låna. Det som får mig att tveka att köpa någon av de nämnda telefonerna är att 4G nätet ändå inte är så pass utbyggt som man hoppats på, speciellt inte i lilla Hudiksvall. Men också att de borde börja komma fler 4G lurar i år.

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Du kan väl tänka såhär. En 4G telefon har ändå egenskapen att vara en 3G telefon. Så det skadar inte så jättemycket om 4G kanske utvecklats som bäst om ett par månader. Framtidsfunktion :)
    Tyvärr har jag bara erfarenhet med 4G i Västerås, Uppsala, Linköping, Göteborg och Stockholm så kan inte uttala mig om din ort. Där jag prövat har det funkat bra. Lite svajjit i Västerås dock.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Asus Transformer

3. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag skulle avråda det som föregående talare pratar om. Att köpa saker som som kanske blir bättre med tiden är ingen bra affär när det kommer till mobiltelefoni då löften av olika slag brukar ta lång tid på sig att infrias.

Ser dock att det åtminstone hos Tele2/Comviq ska finnas full täckning i Hudiksvall och närliggande Iggesund.

Se täckningskarta på Tele2:
    http://www.tele2.se/kundservice/drift-och-tackning/tackningskarta.aspx

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Med replik på det så kan jag nämna att mitt ord kanske egentligen hade betydelsen att jag inte visste hur täckningen är i trådskaparens hemmaort.

Hur som helst. Av 4G-modellerna som exempelvis Galaxy S2, S3 och Note har ju inte en sämre hårdvara jämfört med de utan 4G.
    Men ja. Tele2 verkar explodera i sin utveckling av 4G. Jag har själv tele2 och tycker inte det e några problem. :)

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

5. parkalash

parkalash Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    En ny kandidat har fått mitt intresse, Sony Experia Z Om den får bra omdömen. Så slår jag nog till på den. Just för att de är en android telefon och att många appar som man vill ha till Win phone inte har hittat dit ännu. kör föresten med Telias nät, och deras 4G verkar mer tveksamt häromkring.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.