Gå från Tattoo till Wildfire?

Discussion in 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' started by SvenskMeatball, Jun 7, 2010.

1. SvenskMeatball

SvenskMeatball Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Ja som ni kan läsa ovan så undrar jag vad jag skulle vinna på att gå från Tattoon till Wildfiren? Jag vet att det är androind 2.1, bättre skärm och lite annat smått och gott, men sen då? Vad anser ni? Tattoon är jag skapligt nöjd med trots den smått frustrerande skärmen :)mad:).

Last edited by a moderator: Jun 7, 2010
  2. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Nu vet jag mycket litet om din ekonomiska situation och hur mycket du bryr dig om skärm osv men personligen skulle jag byta upp mig snabbare än kvickt. Jag har använt tattoo flertal gånger och jag tycker att skärmen förstör mycket av känslan. Sen kan det givetvis vara mycket pga att jag är van vid kapacitiv skärm men även storleken tycker jag är enerverande.

3. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror spican finns på phonehouse fortfarande för 2000:-
    Wildfire har fortfarande låg upplösning och skärmen är rätt liten tbh. Sen KANSKE möjligheterna att klocka den långsamma CPU'n (samma som Hero) finns, men tror ändå spican är mer prisvärd.

Beror lite på vad du prioriterar. Vad måste du ha och vad behöver du inte?

4. SvenskMeatball

MINA ENHETER

Tja, pengarna är inte ett problem då jag har fast jobb och tjänar skapligt bra:):) Jag vet inte riktigt vad jag vill ha i min telefon, gärna bättre än tattoon och en bättre skärm...man får ju frispel för mindre...

Har fastnat för Legend vilket verkar vara en kanonmobil:)?

Last edited: Jun 7, 2010
  5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har gått från Tattoo till Legend (idag) och är inte alls nöjd. Missförstå mig rätt, telefonen är GRYM, men det är en helt annan upplevelse än Tattoon. Kanske är det en fas man måste komma över; men det känns som att det vanligaste och bästa med Tattoon (pga formfaktor och designval) inte följer med Legenden. Knapparna för "Hem" och "Retur" känns inte alls särskilt bra och låter mkt högre än Tattoons, skärmlåsknappen sitter upptill, vilket förvisso kan vara bra, men då får man sträcka sig några centimeter högre än Tattoon!

Personligen kommer jag ge Legenden ett par dagar till och känner jag mig inte mer tillfredställd med den så säljer jag den!

6. SvenskMeatball

MINA ENHETER

Hej! Ja visst är det en vanesak med en sådan sak, för tattoon är faktiskt riktigt smidig, men den har kompromissat med det som påverkar telefonen mest, skärmen får inte vara så här "dålig" som den är.:mad:

Iofs är det så att storleken på en Wildfire inte är så mkt större än tattoon va?

Last edited: Jun 7, 2010
  7. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, Wildfire är ungefär lika hög, dock är den mer fyrkantig än oval i nederkant. Det största problemet är inte just att den är klumpig (även om det känns just det; klumpigt) utan snarare att man måste sträcka sig så långt efter låsknappen på toppen...

Kommer prova Legenden ett tag och se om jag vänjer mig. Jag är övertygad om att det kommer en riktig "Desire Mini" snart eftersom alla Legends komponenter passar in i Wildfires kropp. Kan ju vänta då och byta istället. Annars kommer det ju hur som helst minst 2-3 HTC androids i år så, huvudsaken den är smidig och bra :)

8. SvenskMeatball

MINA ENHETER

Aha på så sätt:) Nåja jag gör rätt mkt för att slippa den här urusla skärmen...den är ju trögare än en tub med sirap o_O Just det där med ett smidigt format är ju något man vill ha, tattoon är faktiskt rätt smidig:D

9. fidde66

fidde66 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

spicia kostar 3100kr på thephonehouse nu !