GA svarar inte längre med handsfree utan visar endast på skärmen

Diskussion i 'Google Assistant' startad av jasifil, 5 okt 2023.

1. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    På mina gamla telefoner, S8+ och Note 20 ultra, så funkade assistenten väldigt bra när jag körde hoj. Jag kunde säga OK Google (assistenten triggas av detta kommando genom Cardoenheten på hjälmen) och sedan fråga om t.ex. vädret eller vad som helst och då svarade assistenten i hjälmens högtalare. Nu sedan jag bytte till S23 Ultra så funkar det inte som tidigare. Jag har till slut lyckats hitta (än en gång) hur man aktiverar Googles assistent i handsfree-sammahang istället för Bixby men trots det så visar assistenten bara t.ex. vädret på skärmen. Den läser inte längre upp informationen i högtalarna som tidigare. Någon som vet hur man fixar detta? Sitter man på hojen eller i bilen kan man ju inte läsa på en skärm utan då vill man ju hålla blicken på vägen. Jag har inte aktiverat "Hej Google och Voice Match" eftersom det aldrig har behövts tidigare.

2. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Hoppas nu att jag hittat rätt inställning. Jag upptäckte att en kollega pratade med sin telefon när han behövde svar och hans telefon läste upp svaren precis som mina telefoner tidigare har gjort tillsammans med Cardo. Det visade sig, när jag jämförde med jobbtelefonen, att det inte var en inställning i assistenten som behövde göras utan under "Röst" och "Talad utdata" där jag markerade "Fullständig" istället för "Ingen" som var förvalt på min telefon. Hoppas det funkar med Cardon nu också. :)

Edit: Kan tillägga att det funkar som tänkt med den inställningen ovan.

Last edited: 10 okt 2023