gå tillbaka en firmware?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av skum666, 30 augusti 2010.

1. skum666

skum666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fick förra veckan in nya firmwaren. X10mini pro
    och nu slänger jag snart ut min telefon om jag inte kan få detta löst
    batteriet håller som många andra klagat på horribelt uselt efter denna uppdatering. tog ur min ur laddaren vid 7 i morse och nu vid 11 tiden hade jag 5% kvar av batteriet. har då pratat ca 5 min. har haft wifi gps och sånt AV.
    alltså inte ens datatrafik igång.
    provade göra det såkallade "desire" tricket med laddningen men detta hjälpte inte mycket.
    hade innan uppdateringen en batteritid på ca 3dagar vilket är helt ok för mig.
    men nu ½ dag. funkar absolute inte som jag vill.

hur gör man för att gå tillbaka en firmware eftersom den tydligen funkade som den skulle angående batteritiden.

till och med min 2år gamla nokia 5800 har bättre battritid fast den är rätt hårt använd.

//Magnus

2. Bones

Bones Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dålig batteritid kan ha flera orsaker.

För att effektivt få bort alla strömtjuvsappar. så föreslår jag en återställning av telefonen.

Jag har noterat att telefonen laddas till strax över 80% när gröna lampan tänds. För att säkerställa full laddning så rekommenderas en batteriwidget/app.

Funkar inte ovanstående så har du fel på batteri och/eller laddare.

Min telefon håller i ca 1 dygn efter en laddning, då med ett par samtal, lite mailande och facebookande och lite wifi.

3. skum666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har gjort en fabriksåterställning av telefonen och har ej lagt till några appar efter det.
    och senaste laddningen vart mellan 20.00 igår till kl 07.00 idag så den borde ha laddat fullt ut.

hur som helst måste jag lösa detta på nått sätt då jag känner att jag inte ens kan använda telefonen en hel dag. sitter rätt mycket på resande fot och har då under dagarna ingen chans att ladda telefonen.

4. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kör senaste och är imponerad av batteritiden! Det var jag iofs några dagar innan också då batteriet tycks ha uppåt sin fulla kapacitet. Laddade den inte över några dagar och jag klarade mig trots vanligt användande från min sida.

Just idag tog jag ur telefonen från laddning vid halv 10 och har pratat 3 samtal och gått in på internet en snabbis, fortfarande fullt batteri.

5. Bones

Bones Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För att utesluta problem med laddaren kan du testa att ladda telefonen via datorn istället.

Batteriet blir svårare att testa. Li-Po batterier är rätt känsliga för över-spänning vilket kan skada cellerna.

Mitt batteri var initialt helt hopplöst, klarade kanske en halv dag. Men efter upprepad urladdning, under 40% men innan telefonen dör helt, och uppladning till 100% samt den nya programuppdateringen så är batteritiden nu helt acceptabel.

Det du beskriver låter dock som defekt batteri.

6. skum666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har mobilen just nu ikopplad till datorn och laddar. skall låta den sitta här ett par timmar nu och se om det blir bättre. funkar det så är det ju laddaren. men jag tror mer på battriet som är kasst då jag får samma batteri tid med min laddare (pro) som med frugan vanliga x10mini. så laddaren har jag typ helt uteslutet.

7. MrHydrodynamic

MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det helt uteslutet att någon app kör slut på batteriet så skulle jag taga kontakt med SE för en reklamation!

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.334

MINA ENHETER

Har kört min Pro i ca en vecka nu med nya mjukvaran och upplever
    att batteriet blev bättre än innan,skulle till o med säga markant bättre.

Fram till lunch har jag oftast inte ens gjort av med 10-15% av batteriet trots en del samtal,mail osv. Ligger på ca 65-70% kvar av batteriet efter en arbetsdag med kanske 1-1,5 tim samtal lite mail och några minuter surf

Konstigt att det skulle variera mellan telefoner,alla borde ju förbättras
    kan man tycka.

9. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag hade samma problem.
    Men jag blåste telefonen i update service i helgen och fick den nya igen, men denna gång är batteriet som det ska vara.
    Alltså jag hade senaste på telefonen men den jade jag tagit OTA så att säga och fick kass batteritid, prova update servicen om du orkar blåsa ren telefonen en gång till..

10. skum666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gjorde inte mycket skillnad att ladda den via datorn igår. skall idag prova masa69´s förslag och blåsa den en gång till och köra in via update service. om det inte blir bättre får jag helt enkelt krypa till korset och lämna in den.

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Ja, dessa OTA uppdateringar som inte blåser telefonen är väl lite som att uppdatera till en ny Windows version istället för att göra en clean install. Ligger alltid kvar en massa konstiga mer eller mindre kompatibla konfigurationer som kan ge de märkligaste upplevelser.