Gå tillbaka till stock.

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av kanor005, 18 okt 2011.

1. kanor005

kanor005 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan! Jag la igår in ultimaromen men är inte riktigt nöjd med den då den drar väldigt mycket batteri! När jag skulle restore:a i xrecovery så gick det inte... Det står

Checking MD5 sums...
    MD5 mismatch!

Måste man göra något innan man tar restore?

2. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hade du tv.nu installerad i telefonen? Det kan vara anledningen till felmeddelandet. Tror tyvärr inte att det går att reparera backupen. Jag fick installera om hela telefonen när jag råkade ut för samma sak. Det kanske finns någon som har en lösning på detta problemet.

3. echomac

echomac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8
    Har du döpt om Xrevovery backupén ?
    Den får enbart heta datum+klocklag, tex. 2011-09-15.10.29.52

Jag hade döpt om mina (då jag hade en del olika ROM´s uppbackade och då fick jag just MD5-felmeddelandet)...

I så fall så ändra tillbaka namnet till enbart datum+klocklag & kör en Reboot så skall det funka.

4. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    man kan ändra namnet till vad man vill men man får inte ha mellanrum mellan bokstäverna. "Så-här-heter-min-backup" går lika bra som "2011-10.19" men " fan vrf funkar det inte att återställa" går inte.

From my CyanogenMod, official by FreeXperiaProject-Team

5. MrKingLouie

MrKingLouie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kolla om du har en fil som heter nandroid.md5 i backup mappen, annars får du göra en med en terminal app, det finns gratisappar på market.
    tv.nu stökar till md5 filen, orkar inte översätta instruktionerna, är på engelska, men så här gör du:

cd /sdcard/xrecovery/backup/<your-backup-dir>=check with rootexplorer or simular app for the name nandroid.md5 (for me that was the error,because there was no md5 file) with a terminalemulator goto <your-backup-dir> write md5sum *img > nandroid.md5 (it will generate a md5 file)
    example:
    md5sum system.img data.img > nandroid.md5

Sent from my X10i using Tapatalk

Last edited: 20 okt 2011