ROM: Gå tillbaka till Touchwiz ifrån Cyanogenmod

Discussion in 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' started by commodore, Dec 29, 2013.

1. commodore

commodore Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

För några dagar sedan så rootade jag om min Galaxy S4 samt min sambos S3 till Cyanogenmod via deras installer. Jag sparade endast bilderna på mobilerna då jag inte hade något annat viktigt. Jag gjorde ingen backup av Touchwiz då jag antog att det finns att få hem på något sett i efterhand.

Vi var nöjda tills vi båda fick stora problem med kameran på mobilerna. Ibland vill inte kameran starta (kräver omstart av mobilen) och när man filmar med S3:an så får den en jättelåg upplösning som ej går att höja, samt att den hänger sig. Har läst att det är lite problem med detta och vi känner nu att vi båda vill byta tillbaka till Touchwiz.

Jag har Googlat och läst lite på svengelska om hur man ska göra för att få tillbaka rommen. Men då jag endast hade de kunskaperna som behövs för att använda Cyanogens installer så är jag inte så hajj på hur man manuellt rootar om den till originalromen.

Om någon vet hur man gör skulle jag bli evigt tacksam om ni kan beskriva det :-)

Vill ha tillbaka Touchwiz (original, svenska) på båda mobilerna. Jag har tillgång till Mac och Windows dator så programmen spelar ingen roll.

Eller kan man ringa till Samsung Support och spela dum att man köpt mobilen begagnad med Cyanogen i utan kunskap så kanske de hjälper en in på rätt spår?

Då tjejen är purken över sin kamera så vädjar jag om detaljerad hjälp ifrån er hur jag löser detta! :(

Tack!!

2. Samwest

Samwest Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag undrar samma sak. Sitter i samma sits :) haha.

3. Azur

Azur Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

4. commodore

MINA ENHETER

5. Azur

Azur Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Inget jag kan lova något om. Jag laddade ner ODIN här: http://www.android.gs/download-odin-3-07/

Det ska det vara, jag vet dock inte om det finns någon svensk ej brandad version (De jag sett är HTS (TRE) och VDS (Som visade sig vara Telenor)).

Jag tror att det bästa alternativet är "Germany - DBT", som bör vara precis likadan, och även innehåller svenska som språkalternativ. :)

commodore likes this.
  6. commodore

MINA ENHETER

Ska försöka testa detta idag :-) Tar dock 8 timmar att få ladda hem en fil om man inte betalar :money:

Min sambo har Halebop och jag har TRE.

Last edited: Dec 31, 2013
  7. commodore

MINA ENHETER

Update.

Jag körde in i9300 (TRE) ifrån Sammobile. Mobilen hänger sig på samsungloggan och loopar. Testar Germany DBT! :)

Lagom pressad man är då. Fler tips uppskattas. Sambon hotar med att jag får köpa ny till henne!

Last edited: Dec 31, 2013
  8. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det ngt fel på "Nordic countries (NEE)?

9. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Förstår inte varför man skulle vilja tillbaka till Touchwiz. Vore det inte bättre att försöka hitta en annan ROM som fungerar bättre istället? :)

10. commodore

MINA ENHETER

Sådär nu installerade jag "Germany DBT".

Fick samma problem med att den bootade om sig efter Samsungloggan.
    Jag rensade cache och gjorde en återställning ifrån återställningsmenyn.
    Samma problem med att den bootade om sig, men efter några minuter så startade den!

Allt var som förutspått på tyska. Fick välja svenska och sen dölja alla tyska bloatware appar.

Den där "NEE" hade säkert fungerat utmärkt! Huvudsaken är att det fungerar nu!

Jag vet faktiskt inte om det hjälpte att återställa och rensa cache, jag kanske bara skulle väntat lite längre.. ? men nu fungerar det. Tänkte skriva ihop en liten svensk väldetaljerade guide om detta senare. Hoppas detta duger till en början om någon annan ska göra samma sak!

Tack alla för svaren!

11. Azur

Azur Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hehe, tänkte inte så långt så där mitt i natten. Såg bara de två under "Swedish" och tänkte inte mer på det.

Angående problemet efter flash, så är det inget konstigt om du nu valde en fil för i9300 till en i9505. Skönt att det fungerar nu i alla fall. :)