Gaaah! SMS-problem...

Diskussion i 'Magic' startad av marot729, 18 aug 2009.

1. marot729

marot729 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns det nånting man kan ställa till med *#*#INFO#*#* som kan göra att man inte kan skicka SMS?

Jag kan inte skicka SMS nu, får bara utropstecknet efter en sekund. Jag hade precis innan för första gången testat *#*#INFO#*#* i syfte att kolla huruvida jag låg på HSDPA eller ej. Kan det finnas ett samband?

Nån annan som plötsligt fått tvärstopp i SMS:en? Kan det bero på nåt annat? Några inställningar kring detta? Tidigare (läs länge sen) fanns det ju nåt i stil med "meddelandecentralnummer" eller nåt sånt på lurarna. Inte sett på ett tag.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 172
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Provat med en så enkel manöver som att starta om telefonen?

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

apropå på sms har ni sett Handcent SMS ? vilken fin sak!

4. marot729

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes, testat. Andra gången tog jag ur simkort (och därmed batteri). Problemet finns kvar. Ta emot SMS går bra. Skicka går inte. Den där "brev med klocka" som visas när man skickar visas i bråkdelen av en sekund, sen kommer "brev med utropstecken".

Väldigt oklart vad som hänt faktiskt. Jag har pillat runt en del under kvällen, men inte löst det. Surt. Jag vet inte riktigt vad jag ska testa. Vill ju inte återställa luren i onödan direkt. Kanske testa med en annan operatör tillfälligt eller nåt..? Dvs skicka i ett annat simkort.

5. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du nyligen installerat någon ny app? Jag hade problem med vissa apps som bara dödade nätet efter ett tag och upplevde då exakt samma problem. När du inte kan skicka ett sms, testa att sätta telefonen i flight mode. Om allting fastnar och du aldrig hamnar i flightmode (även om det står att telefonen är det) så har du samma problem som jag hade och då får du kolla igenom app efter app tills du hittar den som strular till det.

6. marot729

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det löste sig genom att jag bytte simkort från Telenor till Tele2 - och sen tillbaka igen. Lite google-konto-lösenord och sådär som krävs i detta fall. Sen funkade det som vanligt igen.

Jag misstänkte ett tag Droidify, för jag installerade det i samma veva. Inget tyder på att det finns ett samband dock - mer än rent kalendertekniska paralleller till felets uppkomst. Att avinstallera appen löste inget heller.

Tack för tipsen.

7. marot729

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mjo. Det är ganska elegant. Jag har kört det ett tag sen de uppdaterade popupen till v2. Vetifan om jag inte föredrar SMS Popup ändå. Hade de bara fixat en quickreply där så hade det definitivt varit så.

Handcent buggar lite tycker jag. Visar inte kontaktbilder och segar lite ibland. Annars bra och anpsassningsbart. Gillar iofs inte att trackballen flashar som vid samtal när man får meddelande. Min hjärna har uppenbarligen kopplat ihop det med att det ringer.

8. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

själv använder jag chompSMS som är lite rappare än Handcent SMS tycker jag...

9. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du kan be den att inte flasha det !

10. marot729

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, men då är väl den släckt helt istället? Jag vill att den ska lysa, inte blinka. Frekvensinställningarna verkar ju bara gälla dioden..

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Du blåste förmodligen smsc-numret när du var där inne, jag lyckades också göra det.
    Allt du behöver göra om du gör det igen är att skriva in smsc-numret +4670... någonting så lirar sms direkt igen.

12. marot729

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ahh... Så är det nog ja!
    Jag tryckte runt på lite av varje och förmodligen så refreshade jag SMSC med tom ruta eller nåt.

(Jag visste inte att SMSC vad meddelandecentralnumret, inte förrän jag insåg det nu..)