Gäller garantin vid nerladdade betal-apps

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av newbje, 30 dec 2010.

1. newbje

newbje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har laddat hem betal-apps från internet/market och undrar om det blir något problem med garatin när jag skickar in den.

Mobilen är alltså helt död så verkar inte finnas någon möjlighet för fabrikåterställning innan jag skickar in den, den är inte rootad.

2. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Som jag har förstått det så de apps du har köpt har du köpt och kommer kunna ladda ner igen.

3. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

När du avinstallerar en betald app står det efter avinstallation "Betald" eller "Purchased" (beroende på språkval, givetvis :P). De finns även under Mina Apps längst ner efter de du ser som du har installerade. Du behöver således inte söka efter varje utan behöver bara gå in under Mina Apps i Market för att se alla dina köpa apps oavsett om de är installerade eller inte. Endast gratisappsen måste du tyvärr söka upp igen den långa vägen efter avinstallation.

Vad gäller garantin berörs inte den av vilka köpta apps du har vad jag vet. Det skulle i så fall vara jämfört med om garantin på din tv skulle försvinna om du köper kabel och inte boxer.

Va långt det blev, hoppas det hjälpte iaf :D

4. newbje

newbje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni missförstår mig, jag har alltså laddat hem betal-apps(som jag INTE betalat för) och fört över appsen till min lur, fortfarande inte betalat för dem.

I användarhandboken står det att apps som inte är godkända av Samsung/piratkopierade/nedladddade så gäller inte garantin, men vet inte hur hårt de kör på det.

5. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nej nej dom bryr sig verkligen inte vad du har på mobilen, den skulle säkert kunna vara rootad och ändå bli lagad ;) Dom kommer troligtvis bara tvinga in den i download mode och flasha in deras senaste firmware.

6. newbje

newbje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, verkligen skönt att höra, nu är det bara att hoppas att det inte är fuktskador eller för att man tappat den eller något, fast det lär ju inte vara problemet när den helt plötsligt dog bara, kastade iofs den då med men på en luftmadrass, borde den klara av när jag tappat den i asfalt ett par gånger.
    Borde och hoppas på mjukvarufel.