Galasy S dog efter installationen av OCLF

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av tottelof, 27 nov 2010.

1. tottelof

tottelof Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    jag såg att problemet har diskuterats tidigare, men där stod det tyvärr ingen lösning (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=21672)

Det här problemet har jag:

Kortfattat försökte jag greja en root med z4root och därefter köra oclf 2.0. Allting funkade som det skulle, men när telefonen startades om blev skärmen svart efter att Galaxy S-loggan hade visats, och det sista som hörs är startljudet. Nu ligger telefonen bara och skakar till lite ledset då och då, och jag har ingen aning alls om hur jag ska få igång den igen. Telefonen hittas inte av Kies vad jag än gör.

Värt att nämna är att jag körde Froyo uppdaterat via Kies.

Vore tacksam för hjälp!

Hälsningar Totte.

2. Addepadde

Addepadde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kommer du in i download-läge?

3. tottelof

tottelof Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter mycket om och men lyckades jag hitta en lösning. Tydligen finns det ett alternativ till den klassiska Volym ner/Meny/Power, där man istället tycker Volym upp/Power/Meny, och sedan släpper Power direkt när telefonen startats om, men håller kvar de andra knapparna. På så sätt kan man komma åt menyn för att göra en hard reset. Lite konstigt att det skiljer sig mellan olika länder dock, och att vissa versioner av Galaxy S helt har blockat möjligheten att nå den menyn.

Hur som helst lyckades jag göra en återställning och roota om telefonen på så sätt.

Tack ändå!