Galaxy 5, få in en post i kalendern

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Nummerskivan, 27 nov 2010.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Hej.

    Jag har ingen egen android än, men min son har en Galaxy 5. Nu försökte jag för första gången få in en post i kalendern.

    Jag skriver in allting, och klickar på färdig eller spara eller vad det stod.

    "Post skapas" står det, man väntar lite, och sedan är det klart.

    Det är bara det att det finns ingen post att se i kalendern. Jag testade igen med samma resultat.

    Vad kan det bero på?

    Telefonen är inte inställd på att synka med något googlekonto. Den har två konton, ett som är mitt, med kalender (på google alltså) och ett som är sonens, men han har varken kalender eller gmail. Kan det bero på detta? Verkar långsökt för mig, men man vet ju aldrig...

    Att han har mitt konto, beror på att vi använde det för att komma igång med market och lite annat. Jag tänkte ta bort det, men då skulle telefonen återställas, så jag inaktiverade bara synk med mitt googlekonto.
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har hittat lite fler ledtrådar, men blir bara mer och mer snurrig...

    Jag skapade en kalender på min sons googlekonto. Den dyker inte upp i telefonen på något sätt. Skapade även gmail samt fick verifierings-SMS och fixade detta. Under hans konto i telefonen står nu enbart gmail och kontakter som möjliga att synka, ej kalendern.

    Men under mitt konto i telefonen, finns kalender och allt möjligt med att välja. Jag kollade på mitt googlekonto på internet, och upptäckte att alla kalenderuppgifter jag hade försökt få in i hans kalender på hans telefon, låg på min kalender på google. Jag har stängt av synkning med det kontot, så jag fattar inte varför det hamnade där. Det syns INGET i hans kalender på hans telefon.

    Jag har velat ta bort mitt konto från hans telefon, men då måste jag fabriksåterställa, och jag hade hoppats att det räcker att inaktivera all synk med mitt konto för att slippa återställa hela telefonen.

    När jag tittar i telefonens kalender för at välja vad som ska synkas, så finns inte hans kalender att välja på "lägg till kalendrar".

    Hur ska jag göra för att få dit den??? Och varför synkas saker i hans kalender till min kalender på google, men inte tvärtom? Hans kalender är helt tom, även på det som skapats i den, medan min googlekalender är proppad med saker. Och jag har alltså stängt av synkning med den kalendern i telefonen.

    Ursäkta om jag verkar helt korkad, detta är mina första försök med androidkalendern.
     
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag får anta att systemet fick snurren när jag vimsade med olika konton (bl.a. lade till googlekonto som inte hade en enda tjänst till sig) på något sätt.

    Jag tog bort mitt konto, och fick återställa hela telefonen eftersom allt gjorts knutet till det kontot (allt försvann, mindre kul).

    Sedan lade jag till sonens googlekonto, och allt fungerar felfritt nu.