1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Galaxy 5 (i5500) - wifi-strul...

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Jorzan, 13 nov 2010.

  1. Jorzan

    Jorzan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tja,
    jag har ett litet problem när det gäller internetanvändningen på min galaxy 5 (android 2.1):

    När jag ansluter till ett nätverk går det rätt fort och det står att signalstyrkan är utmärkt/mycket bra... men när jag sen försöker använda webbläsaren/facebook-appen/android market etc. tar det skitlång tid för att klicka fram en ny sida..

    Any ideas?
     
  2. DR01DT41M1

    DR01DT41M1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske att programmen behöver mer mb/s att ladda, :)
    btw, hur får du igång så att wifi funkar, för mig är den ansluten,
    men kopplar inte upp till någon sida ...
    wtf
     
  3. Jorzan

    Jorzan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nja, webbläsaren har egentligen samma problem..
    Jo, jag har typ samma grej, det står "ansluten" och wifi-ikonen finns på översta menyraden, fast det tar oändligt lång tid för en sida att ladda upp..

    Dessutom har jag jämfört wifi-funktionen med en galaxy spica genom att gå in på menyn på min router. Där står det att Spican har 24 mbps medan min galaxy 5 endast har 11-12 mbps... vad beror detta på? det är väl samma nätverkskort i båda lurarna?
     
  4. gluff

    gluff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig. Wifi går otroligt segt eller inte alls. Hemma inte alls till 90%. Bättre på jobbet men ändå mycket trögare med Wifin på. ??
     
  5. GST Spyder

    GST Spyder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som har mer info om detta? Har köpt en glaxy 5 till gumman men det är tji att använda wifi hemma trots att min galaxy S går som tåget på samma nätverk. Har kollat inställningar( vad jag kan i alla fall) och jag har även uppdaterat den till 2.1 update 1, kernel 2,6,29-perf root@se-s601#1 samt ERE27.XWJI1

    Dock är det precis som beskrivet ovan att surfning fungerar perfekt då man kör på 3g nätet..men öppnar man WIFI så är det i princip tji att surfa/email/market eller liknande..det går seeeeeeeeeeeeeegt om ens alls.
    Några ideer på vad jag skall göra mer? Det är gummans första andriod och den skall ju bannemig fungera i alla fall tycker jag då det är en splitt ny telefon...
     
  6. Jonher937

    Jonher937 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Upplever ni dålig signalstyrka med den telefonen?
     
  7. GST Spyder

    GST Spyder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte direkt, den håller inte riktigt samma klass på WIFI som min 9000 men det förväntar jag mig inte heller, dock är den inte dålig direkt.
    Vad gäller vanliga mobilnätet/3g så har jag ingen sämre styrka...
     
  8. GST Spyder

    GST Spyder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    samsung svarar som vanligt:

    " Prova ett annat nätverk, och återställ telefonen".

    De har ju inte direkt någon kundservice att tala om...:-(
     
  9. Jonher937

    Jonher937 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Min tjej har en sån telefon. Och hon kan max vara 8-10meter ifrån routrar innan hon tappar anslutning. Svaret från samsung var att telefonen var anpassad efter standarder i tex frankrike (de får inte ha wifi ute osv) därför hade de sänk allt det
     
  10. GST Spyder

    GST Spyder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fint att de svara olika på frågorna :-)

    Jaja..skall se om det går att göra något för det är ju banne mig löjligt att en telefon idag skall behöva ha sådana grundläggande problem, även om det är en billig variant.
     
  11. Jorzan

    Jorzan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu har jag provat min galaxy i5500 på lite olika wifi-nätverk, och det visar sig att på vissa ställen är det klockren anslutning, men hemma hos mig på min D-link DIR-635 är det riktigt riktigt dåligt...

    När man sätter på wifi funkar internet i typ 1-2 sekunder. Jag har provat att slå på och av wifi och då kan man faktiskt klicka vidare, dvs. om man aktiverar och avvaktiverar internet mellan varje sida :P

    vet inte riktigt vad det kan bero på? På ett annat nätverk med en mkt enklare D-Link-router går det skitbra... Jag har ändrat typ alla inställningar som vilken 802.11-variant som ska gälla och kanalfrekvens etc. men det går inte att fixa...
     
  12. GST Spyder

    GST Spyder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hmm..skumt. Ingen som har några ideer att komma med kring detta problem? Är ju skumt om det skall spela så stor roll vilket nätverk man kliver in på... Får testa fler med gummans lur o se vad som händer.