Galaxy A33 5 G

Diskussion i 'Samsung Galaxy A-serien' startad av NilsonB, 14 okt 2024.

  1. NilsonB

    NilsonB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2024
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej
    Jag skulle lägga in ett kort i Samsung Wallet men fick felmeddelande "Enheten är inte kompatibel med den här versionen".
    Antog då att jag behövde göra programvaruuppdateringen som den tjatat om ett tag för att lösa problemet. Startade den men den avbröts direkt och går inte att få tag i igen. Den senaste loggade uppdateringen är daterad i juli.
    Eftersom appen inte fungerade, avinstallerade jag den och försökte ominstallera den men det går inte utan får endast upp samma felmeddelande som tidigare.
    Har tillbringat 50 min med Samsungsupporten som endast säger att jag ska ta bort appen och installera på nytt, vilket jag ju har gjort...

    Med tanke på att den senaste programvaruuppdateringen stängde ned sig direkt efter start och att jag misstänker att problemet med appen beror på att den inte gjordes vet jag inte vad jag ska göra.
    Har också startat om mobilen utan resultat.
    Finns det någon som har en idé om vad jag kan göra - om något?
    Mycket tacksam för hjälp!
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 048
    Mottagna gillanden:
    20 328
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Samsung Wallet stöds inte av alla Samsung telefoner. Är du säker på att din modell stöds?
     
  3. NilsonB

    NilsonB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2024
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har inte använt den tidigare men den fanns som standard på min enhet så därför antog jag att den skulle fungera...
    Har lyckats få till uppdateringen men tyvärr hjälpte inte det...☹️
    Tyvärr stöder min bank inte google wallet. Hade den gjort det hade jag inte ens kollat på det här eländet...
     
  4. NilsonB

    NilsonB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2024
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Problemet är löst då jag till sist fick tag i en handläggare som kunde sina saker...
    Appen ska laddas ned från Galaxy Store vilket jag inte hade en susning om.
    Går tydligen inte från Google Play ( med min mobil i alla fall...)
     
    Kristy gillar detta.
  5. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    714
    Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6
    Telefon 2:
    Motorola Moto G35 5G
    Nä, det är ju lätt att tro att det skall gå bra även från Google Play Store när den faktiskt FINNS DÄR!
     
    NilsonB och Kristy gillar detta.