Fråga: Galaxy + Bose lurar

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Rova, 26 aug 2013.

1. Rova

Rova Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har en Galaxy S4 och har precis köpt ett par Bose SIE2i.

Nu kommer jag till problemet med hörlurskontrollen, bara mitten knappen som fungerar, inte de två andra som är volym upp, och ner.

Finns det något plugin eller liknande för att få det att fungera, eller något bra app att rekommendera?

Har dragit ner en app Headset Button Controller som gör att jag kan bestämma vad som kan hända. Men när jag väljer något till inställningen där man ska hålla in knappen så kommer jag in till "S Voice", kan jag stänga av "S voice" helt på något sätt.

2. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Avaktivera S-voice gör du i inställningen i s-voice. Ang hörlurarna så är de lurar du köpt tänkt för iphone och bara mittenknappen kommer att funka, hårdvarubegränsning som ingen app kan lösa. Bose har modellerna utan i på slutet men de saknar helt volymkontroll (har bara svara/lägg på knappen).

Vill du ha fullt stöd för volymkontroll måste du köpa lurar tänkt för Android, utbudet är inte stort men NOCS har vissa med volymkontroll (NS200 android) och Nokia vissa. Själv kör jag med Nokia WH920 som funkar bra med alla 3 knapparna.

3. Leab

Leab Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

4. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER