Galaxy Buds -> Jaybird Vista?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RURAL, 6 aug 2020.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Hej! Jag tänkte fråga er en sak.
    Är uppgraderingen från Galaxy Buds till Jaybird Vista nice?

Jag har inte haft mina Buds så värsta länge och tänkte låta dem vandra vidare till en behövande och förnya mig.
    Budsen har flera kvaliteter som jag gillar:
    - små
    - kan använda 1 åt gången
    - sitter bra
    - funkar i sängen även om jag vilar på örat som hörluren sitter i
    - OK batteri
    - OK ljudkvalitet

Det verkar som att Vista har flera av dessa egenskaper men de ser litet större ut! Svårt att se om de sticker ut ur örat mer än Buds - kommer de vara jobbiga att sova med?

Finns det någon annan logisk uppgradering för mig utifrån dessa önskemål?
    Jag kan inte ha Sony WF1000xm3, de bara ramlar ur. Jag vill inte uppgradera till Buds+ pga. de är så lika de vanliga Budsen så att hela känslan av att ha uppgraderat försvinner. Jag är intre längre intresserad av Buds Live pga. utformning. Jag ser inte heller att ANC är något jag behöver. Jag har även spanat lite på WF-sp800n men dessa kan inte användas individuellt utan de är beroende av varandra.

Det är så jag tänkt. Och jag landar hela tiden i att Jaybird Vista verkar lämpligast.
    Eller?
    Finns det något kommande inom kort som kan funka för mig?

Last edited: 6 aug 2020
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 577
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Buds Live låter ju spontant också som ett alterantiv. De sticker ju ut ännu mindre, så jag inbillar mig att de fungerar särskilt bra om man har dem i örat medan huvudet vilar på en kudde, särskilt som de är öppna med, vilket leder til att trycket mot trumhinnan inte ökar om man pressar mot lurarna.

Dvs under förutsättning att recensionerna på dem är bra sedan och talar för att ljudet är hyggligt.

3. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Ja, jo. Det är klart. Men jag har ärligt talat väldigt svårt att se hur dessa bönor skulle kunna sitta i mina väldigt speciella öron utan att glida ur hela tiden. Mina öron kväver i regel en ordentlig vinge för att kunna hantera en hörlur. Och de lär ju läcka ljud nåt infernaliskt? Men det är sant, ett par opartiska recensioner skulle kunna berätta hela sanningen.

Vet vi förresten om de går att köra individuellt som vanliga Budsen kan eller har Samsung gjort en Sony och dödat den funktionaliteten?

Last edited: 6 aug 2020
  4. Patr!k

Patr!k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    319

MINA ENHETER

Om du nu är nöjd med galaxy buds och inte behöver den extra vattentätheten som Vista erbjuder så hade jag kört på samma eftersom prisskillnaden är rätt stor nu när budsen säljs för 890 på kampanj.

katho och bernard gillar detta.