galaxy buds laggar med Nord

Diskussion i 'OnePlus Nord' startad av kiwi11, 16 feb 2021.

1. kiwi11

kiwi11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej!
    Har ett väldigt jobbigt problem med min nord och mina galaxy buds
    musiken laggar, nått fruktansvärt när telefonen ligger i fickan.
    Ligger den bara på bordet så är det inga som helst problem
    Lurarna fungerade bra med min s20
    Inte ens i bröstfickan fungerar det bra

Har provat att:
    installera om samsung appen plus plugin
    rensat cashe
    återställt lurarna
    återställt telefonen
    stängt av wifi
    tagit bort skalet

Ingen skillnad alls

Har inga andra trådlösa hörlurar att prova med, men med min blåtandshögtalare och i bilen fungerar det utmärkt

Finns ingen uppdatering till verken telefon eller hörlurar

Någon som har nått mer förslag?
    Verkar inte vara ett helt ovanligt problem

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 074
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Alltid knepigt med den typen av problem, och brukar tyvärr inte finnas någon fix annat än om möjligtvis någon uppdatering löser det. Finns inte direkt några inställningar du kan ändra på.

Du kan ev. testa slå av WiFi och se om det hjälper, alternativt kan du aktivera utvecklarinställningarna och byta codec från vad som borde vara AAC som standard till SBC i stället. SBC har dock sämre ljudkvalitet, och sedan kommer den inte ihåg inställningen om du kopplar från lurarna, så det blir ju lite jobbigt i längden att varje gång aktivera det manuellt.

Är dock allt jag kan komma på som öht kan tänkas ha någon betydelse. Jag har haft liknande problem med olika kombinationer av lurar och telefoner genom åren och har aldrig hittat en lösning annat än att testa andra lurar alternativt byta telefon. Inte helt ovanligt med liknande problem med BT-kopplingen i bilen också.

Eller du kan förresten testa inaktivera/aktivera "absolut volym" om du har den inställningen bland BT-inställningarna under utvecklarinställningarna. Vad du kan göra är att koppla bort telefonens ljudreglage så det inte längre synkas med hörlurarna, och sedan sätta telefonen på högsta ljudnivå och sedan bestämma nivån i lurarna genom den integrerade volymkontrollen. Har i något fall hjälp en aning för min del.

Last edited: 17 feb 2021
    RuffyMan gillar detta.