Galaxy från Pixmania utan market och går ej att uppdatera i PC Studio

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av narenback, 14 okt 2009.

1. narenback

narenback Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas att någon här på forumet kan hjälpa mig.

problem:
    1) Jag har ingen Andoid Market
    2) Jag kan inte uppgradera min firmware

Fick min Samsung Galaxy igår, märkte direkt att det inte fanns någon Android market application. Någon filhanterare finns inte heller och därför kan jag inte addera någon market app igen via *.apk filer. Hur installerar jag Android Market? (Jag har testat att köra Factory reset)

Tänkte att jag då uppdaterar firmware i telefonen. Efter ett antal försök fick jag Galaxyn till att starta drivrutinerna korrekt. Direkt när jag startar New PC Studio så kan i7500 bara uppgraderas. Men under uppgrade fönsteret så får jag felmeddelandet "Denna enheten kan inte uppgraderas". Har bockat i "USB Debubbing" och inte kryssat i "Mass storage only" (som folk rekommenderar enligt forum).

Då testade jag med Odin Multi downloader enligt guiden (http://dejancencelj.blogspot.com/2009/09/flash-rom-samsung-i7500-galaxy-for.html). Har samma versioner som de har men den säger inget mer än
    <1> Added!!!
    <1> Detected!!!

Nu har den stått i 18 minuter för andra gången.

Jag har testat på Vista x64, Windows 7(64bit) och med Virtual PC. Alla får jag samma felmeddelande med.

[UPDATE]
    Kanske ska säga att jag har I7500JVIG4 som baseband version och CSC är I7500ARBIG6

Last edited: 14 okt 2009
  2. narenback

narenback Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lyckades lösa mitt problem, det var att jag inte hade tyckt "when phone is powered off press VOLUME DOWN key + OK + power on" på rätt sätt. När man gjorde detta så kom "Download och en bild fram på skärmen". Sedan var det en barnlek :)

3. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Vad bra att du fick ordning på det!

Själva grejen att det finns telefoner därute som inte har Market låter som ett större problem dock. Hur ska medelsvensson lära sig uppskatta Android då? Tvingas Samsung göra så när de är obrandade?