Galaxy har grym skärm!

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mrtn, 23 okt 2009.

1. mrtn

mrtn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade en Samsung Galaxy idag och jag var grymt imponerad av OLED skärmen! Har själv en HTC Hero och Galaxyskärmen är bättre. Så grattis till er som har en Galaxy ;-)

Är mycket nöjd med Heron och vill inte byta men det är kul att Samsung har släppt en så trevlig Android lur. Nu har jag iof inte använt den i mer än några minuter så det är bara ett första intryck.

Någon som har erfarenhet av båda och har upplevt andra skillnader än skärmen och styrkulan (som jag aldrig använder till att "styra" med på heron ändå) ?

2. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har en Galaxy och har tidigare ägt en Magic och provat Hero en del.

Galaxy känns lite mer hardcore-Android med sitt vanliga-Android-utseende och förbättrade hårdvara.

Skillnaderna mellan Hero och Galaxy:
    Internminne: 512MB Vs 8GB
    Expansion: 8GB sd-kort Vs 32GB sd-kort. (detta var de initiala speccarna och har läst senare att Hero stödjer 32GB. Möjligt att det går att uppdatera med mjukvara, Nintedo la ju till SDHC-stöd i Wii i en uppdatering)
    Knappsatsen: Här vinner Galaxy för mig alla gånger, det är stora fina meny och tillbaka-knappar, medans HTC har små plottriga knappar. Styrkorset tycker på Galaxy tycker jag kunde varit lite bättre designat, uppåt och nedåt-pilen känns lite i minsta laget. Styrkulan i Hero är störtskön, tyvärr så sitter den så långt ner att det inte känns bekvämt att att använda den när man styr mobilen med en hand.
    Byggkvalité: Hero känns mycket mer robust än Galaxy då den är gjord av någon slags borstad metall. Känns som en gammal gedigen Nokia-mobil.
    Batteri: Galaxy har störst kapacitet men jag är inte säker på att det håller mycket längre.

Sen gillar jag verkligen att man kan skydda laddaringången i Galaxy med det där lilla skyddet som man trycker i när man inte laddar den.