Galaxy Nexus eller S3

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dekadans, 29 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej allesammans.

Min Acer Liquid börjar bli till åren och även om den fungerar förvånansvärt bra med 2.3.7 bra så börjar 256MB RAM kännas lite lite om man säger så.

Så jag har börjat leta efter en ny telefon, och de jag tittat mest på är Galaxy Nexus och Samsung Galaxy S III.

Jag vill ha en riktigt bra telefon som jag kan ha ett tag (jag köper inte telefoner så ofta, har haft min Liquid i 2½ år) och som klarar det mesta (även om jag mest använder den till kalender och väckarklocka... men jag vill ha möjligheten att göra det mesta!).

Jag har testat båda i butik och de känns väldigt bra båda två när man använder dem, möjligen lite fördel S3. TouchWiz har jag inte något direkt emot, men ren Android känns lockande, plus att Jelly Bean är i antågande till GN, men jag måste inte ha senaste versionen först så S3 är ändå kvar i leken. Dessutom är jag inte alls främmande till att flasha och hålla på, så jag kan lägga in någon AOSP-ish ROM på S3:an i framtiden om jag skulle vilja.

Prisfrågan är klart intressant, då S3 är en del dyrare. Detta är en klar fördel till GN, men ingen dealbreaker, jag har råd med S3, men är det värt det?

Jag var aktiv inom Android-scenen under de första åren, men inte alls speciellt mycket längre, mer än att läsa lite nyheter om det, så därför har jag inte hängt med om vad som sagts om de båda modellerna.

Så jag skulle vilja ha lite åsikter. Galaxy Nexus eller Galaxy S III? Eller någon annan helt fantastisk telefon som jag missat? (Har tittat lite på HTCs modeller, men jag är inte en Sense-människa och även om jag kan flasha om den så vill jag trivas med original.)

2. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Hade jag behövt en telefon idag, och bara fick välja på Gnex och SGS3, så hade jag klippt en Nexus. Varför? Ptja, jag gillar Nexusen bättre.

Fick jag välja vilken jag ville, hade jag köpt en HOX, men nu har jag ingra krav på minneskort och utbytbart batteri.

3. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Haft Nexus och har S3.
    Skulle utan problem rekommendera S3 om du vill vara lite mer framtidssäker gällande hårdvara, lets face it, Nexus i sig är inte mycket att hänga i granen, förutom snabba Android updates, men det kan iaf jag leva utan.

Köp en S3 om du inte bryr dig om updates, den är super!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har både en nexus och en s3 hemma, lätt val, S3an!

Skickat från min GT-I9300 Blue via Tapatalk 2.0

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.