Galaxy nexus mot xperia s?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av baxee, 3 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Hej. Tänkte kolla lite vad ni tycker, har en gnexus som en vill byta mot sin xperia s, lite lockande är det då jag gillar att testa nya saker. Är förövrigt nöjd med gnex.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag skulle inte byta. Äger ingen av de utan har bara testat i butik och utifrån det kan jag säga att jag tycker nexusen är bra mycket bättre på det mesta och har skönare/bättre touch sedan har den ju ice cream sandwich som xperia s inte har ännu men kommer få fast iom att du har det nu kommer du nog sakna en del från det om du skulle byta. Ända anledningen som jag ser det till att byta är om du vill ha en bättre kamera och dedikerad kamera knapp. Annars skulle jag hoppa det.

Sent from my HTC One X

3. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Tack för din åsikt!

Någon mer som vill yttra sig??

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Har bara pillat på Sonyn men har ägt nexusen. Sonyn ser lockande ut på bild men jag tycker den är lite för stor för sin form och jag tycker inte de lyckats att få den goa känslan av en high end telefon som jag hade hoppats ( även om inte gnex inte heller riktigt når dit).
    Med det sagt så slår gnex Sonyn på det absolut viktigaste: skärmen. Trotts lägre ppi.
    Sen är det ju en riktigt android eftersom den är uppbackad på ett fantastiskt sätt på xda, rootzwiki mfl.
    Jag skulle byta av samma anledning som dig. För att det är kul att testa nya prylar, men jag skulle antagligen ångra mig...
    Det du kommer vilja göra efter du känt på hårdvaran är att roota och lägga in cm9 och sedan har du ett tröttare och sämre alternativ till just gnex med sämre framtidsutsikter. Nej behåll och byt istället mot något som skiljer sig mer och som har lite mer utvecklare bakom sig.. Tex one x. Det skulle jag gjort iaf.

5. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Japp, jag struntade i det.
    Tack! :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.