Diskussion: Galaxy Note: din +/- lista!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av brodiniozo, 4 december 2011.

1. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Okej jag tänkte att alla här som har köpt en Note kan rada upp sin egen +/- lista! Sen vart eftersom folk införskaffar sig telefonen så kan ni fylla på :-) håll det simpelt! Helst bara +/- och diskutera gärna, men isf i en annan tråd! Någon som vill börja? :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. Wareho

Wareho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har varit en HTC fan av rang. Ägt dom flesta high-end modeller dom släppt. Men blev less efter den 4e sensation som strulade. Här är min lista so far, bara haft den 1 vecka dock.

Plus
    - Skärmen (storlek + s amoled)
    - Pennan (saknat sen win mobile tiden)
    - Screenshot verktyget.
    - Batteri
    - Snabb (Går inte att jämföra med Sensation.)
    - Kameran
    - Kopplad till TV/Skärm med BT t-bord så har du i stort sett en fullgod surfdator, tack vare upplösningen.
    - VNC via denna skärm med penna är en fröjd.

Minus
    - Strömknapp lagg
    - Pennan placering (svår att "känna vart den är, måste titta efter för att få ut den. Vanesak?)
    - Pennan nogrannhet (Kan vara lite offset men inte så störande. Hoppas på lösning via uppdatering.)
    - Pennan knapp (Svår att känna vart knappen sitter på den, vanesak?)
    - Placering av Strömknapp (vanesak hoppas jag), du slår av den för lätt när du vill höja/sänka ljudet.
    - Wifi signal. (Verkar dock vara bugg att signalen bara ser svag ut. Har aldrig tappat signalen, och är riktigt snabb.)
    - BT ljudet vart lägre till mitt jawbone era.

Detta har varit den största aha-upplevelse sen mötet med Desire. Tvekar inte att rekommendera denna till alla som är lite mer avancerad användare.

Plus sidan skulle jag kunna fylla på tills f*n löste av mig, men dessa är vad som riktigt sticker ut.

Minus sidan har jag utelämnat en del frustration som kommer från att jag bytt märke. Hoppas detta inte blev för rörigt. Fyller på denna lista allt eftersom.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Last edited: 5 december 2011
    GradioZ gillar detta.
  3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Bara testat den i ca 15 min, det var främst skärmen som intresserade mig.

- Efter vad jag själv testat... ett ord! P E N T I L E ! :(

4. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.363
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Herre gud, du måste vara världens petigaste :)

5. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Läst om pentile, hur tekniken fungerar, men jag har inte alls lagt märke på något irriterande med skärmen, bästa någonsin.

Du måste leta ett efter det för jag har inte sett något på två veckor vilket betyder att du stör dig på något du letat upp dom många andra inte märker.

6. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ja, jag är petig. Har ju tyvärr en iPhone 4 med knivskarp retina skärm... hade jag inte haft det så antar jag att jag inte hade varit så kinkig.

Men om ni inte ser det och är lyckliga, så är också jag lycklig! :) Men jag kände mig "skyldig" att nämna det då jag såg vad jag såg ifall det intresserar någon annan som är lika kinkig som jag. :)

Annars var den schysst, bra flyt osv. Kameran verkade bra med!

7. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

haha, iphone hit och dit. Den var ok för 3 år sedan. Att den skräpmobilen ska dyka upp i varenda tråd. Tror 99% av all skulle välja notens skärm istället för iphone. 3,5 tum. HAHA

Notens skärm är ett stort plus!

Tangz gillar detta.
  8. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag gillar android bättre än iOS. Testat båda länge nu. 3,5" känns verkligen litet idag. Iphone ser inte cool ut, Osv osv. Iphone var inte ok för 3år sedan, 3GS hade kass skärmupplösning och kamera.

Men jag vill med mitt inlägg påpeka att iphone 4 skärmen är grymmast idag på skärpa och väldigt bra ljusstyrka. Eftersom vi kom in på punkten varför jag är petig.

9. favetelinguis

favetelinguis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Älskar allt med den. Enda som stör mig är att färgerna på skärmen strular i tapatalk. Har inte märkt av det någon annan stans dock.

10. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Oj! Färgen i iphone är eftersatt och översikten är totalt brutalt mycket bättre. Det går inte ens att jämföra skärmarna. Jag har haft min Note i snart 1 månad och kan inte se en bättre skärm.
    Att ange pentile som en orsak? Har faktiskt aldrig upplevt det och än mindre sett det som ett problem. Luktar lite avund möjligen att kolla upp vad som kunde fås istället? försöka hitta fel?
    Enkelt att se texten på film utan glasögon (ålder40+)

+ lista
    1. Skärmen
    2. Pennan, Så smidigt att ta shoppinglista med tex.
    3. Batteriet (bäst hittills för mig)
    4. översikten
    5. snabbheten
    6. smidig trots storlek
    7. utökade användningsområden
    8. ljudet i 3,5 mm
    9. anpassning av vissa widgets i rutmönster, dra önskad storlek
    10. redan uppdatering i tyska till kk9
    11. enormt snabb download. 1,5 gig 10 min via 3g

Negativt
    1 Knappen till pennan (svår att känna/hitta speciellt i mörker)
    2 batteri i stark processoranvändning 4-5 tim vid full kräm, download + annat
    3 onödigt hal baksida.
    4 Pennan skulle vara lättare att ta ut (dock inte för lätt)
    5 ingen hdmi utan adapter o laddare inkopplad till adaptern!

Slutsats, Enkelt det bästa jag upplevt i telefonväg. Saknar en riktig utmanare idag. :)
    2

11. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.363
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har också en iphone 4 och föredrar skärmen på Note alla dagar i veckan :)

12. OakNinja

OakNinja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skärmen på iphone4 ÄR skarpare. Pentilemönstret FINNS där. Men jag föredrar Notens skärm alla dagar i veckan.

De minus jag hittade var att den saknade NFC och att jag hade föredragit RGB matrix.
    När jag insåg att Nexus också hade pentile så var det inget snack om saken, Noten blev det.

Absolut bästa telefonen jag haft!

elpapo, vart testade du den?

13. GradioZ

GradioZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har Iphone 4, Sgs 2 och köpte mig en Note igår, kan bara säga att jag är väldigt nöjd med skärmen både storleks mässigt och bildkvalitet. Formatet på luren känns kanske lite stor men man vänjer sig.
    Har svårt att se att jag någonsin går tillbaka till en mobil med 4,3" skärm.

14. Jim

Jim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Positivt
    * ALLT

Negativt
    * Inget

Har förvisso bara använt telefonen i 2 dagar men fy fan vad imponerad jag är. Jag har jobbat i elektronikbranchen i 22 år och haft 40-50 olika mobiler genom åren men aldrig blivit så imponerad tidigare som av denna. Fantastisk...

15. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Haha det var härligt okritiskt. :)

Får hålla med tidigare posts om att knappen på pennan fanimig är näst intill omöjlig att hitta om jag inte kollar på den (och knappt då ens). Annars så börjar jag vänja mig mer och mer vid storleken.

Sen en sak till, tangentbordet blir lite väl stort i landscape läge, i vart fall om man kör swype. Bekvämare i portrait då.

16. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Skärmen är ju som sagt kalasbra på note, bara pentile jag verkligen ogillar!

Testade på phonehouse i Eskilstuna.

Ni som har note, hur bär ni med den? Min vinterjacka har stora fickor, men till sommaren då?

17. Annithel

Annithel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack för alla goda råd!
    Efter 3 veckor med note i handen och i handväskan :-) har jag äntligen hittat vad jag saknat! Noten är som gjord för mig. Med Flip Cover blir den perfekt, mindre hal och den känns säkrare i handen på oss med mindre händer.

Plus
    - Skärmens storlek, den är underbar, lagom stor.
    - Pennan, jag älskar pennan och använder den hela tiden. Helt underbart att slippa frysa om händerna och kunna använda noten med vanliga handskar. Jag har saknat pennan sedan Palm.
    - Snabbheten

Minus
    - Stömknappens placering, jag trycker på den av misstag lite för ofta.
    - Jag har längtat efter att skriva med penna, men är lite besviken på att den inte känner igen min handstil. Efter att ha skrivit grafftti i flera år trodde jag att det skulle gå minst lika bra.

18. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Till sommaren har man en ny telefon så klart. Är ju ett helt halvår bort. ;)

19. OakNinja

OakNinja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har den i fickan, vanliga jeans eller kostymbyxor. Känns ungefär som Sensation i storlek.

Skärmen växer, den känns bättre och bättre, och pentilemönstrets största svaghet på Noten, att pixlarna ligger diagonalt, verkar vara en vanesak då jag inte märker det på samma sätt nu.

Det kommer från en person som alltid valt enhet efter skärmens kvalitet, det är den bästa skärm jag provat på en mobil enhet som helhet.

20. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Efter snart en dags användande så kan jag konstatera att noten va mycket mer än vad jag redan förväntat mig. Den är sjukt snabb helt enkelt. Slår min sgs2 alla dagar. Jag har slängt in adw ex och dolphin hd.

+ skärmen, vilken helt ny upplevelse. Har svårt att tro att jag väljer en mindre skärm i framtiden.
    + snabb, snabb, snabbbb.
    + wifi, jag har faktiskt bättre signal på noten än på min sgs2, ren fakta, även om diverse tester säger något annat.
    + att skriva, sjukt mycket enklare att träffa rätt och skriva fort.
    + pennan, hade inga höga förväntningar alls, men den är riktigt bra.
    Tror inte jag kommer använda den allt för mycket, men defenitivt mer än vad jag trott innan nu när jag vet hur bra den fungerar.
    + hemknappen, lite bulligare än sgs2, skön på någotvis.

Har nog en massa mer jag kan tillägga när jag använt den ett tag till.
    - min note knarrar när jag trycker in metall kanten alldelens till höger om där laddaren ska in. Irriterande.
    - precis som med galaxy tab 10.1 så tycker jag det är en aning krångligt att få till det med bakgrundsbilder, även om jag använder mig av dem rätta måtten, har svårt att få en bild att inte vara in zoomad i potrait mode. Antar att det beror på min brist på kunskap bara :-)

Kanon telefon.