Fråga: Galaxy Note laddar sakta så in i helvete!

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by pidde_, Sep 16, 2013.

1. pidde_

pidde_ Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problem med att min lite mer än 1 år gamla Samsung Galaxy Note laddar väldigt sakta, ofta så sakta att batteriet hinner laddas ur när laddaren är inkopplad.

Exempel.
    Jag kopplade in telefonen i laddaren för 30-40 minuter sedan när den var på 3%, den laddade upp till 10%, jag låser upp telefonen och svarar på ett sms, telefonen laddas ur till 9% (laddaren fortfarande i) och nu har den stått på 9% i typ 30 minuter...

Jag bytade USB porten för någon månad sedan då den gamla hade blivit vattenskadad. Efter detta funkade den utmärkt fram tills någon dag sedan. Jag har provat flera olika laddare men det blir ingen skillnad.

Så vad tror ni? Är det USB porten som fått aids igen eller är det kanske batteriet som håller på att dö?

Uppdatering: Provade med en helt splajsans ny Samsung laddare jag hade hemma. Gick hur bra som helst upp till 25% sen tog det stopp och nu skickar laddaren tillbaka strömmen till E.ON... :cry:

2. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ett tips, investera i ett nytt batteri... det gör telefonen som ny igen, och battertiden förbättras väldigt mkt.. batteriet brukar torska efter typ 1 år..

3. gyyben

gyyben Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

lite OT men ändå:
    Om du köper nu ett nytt batteri...................
    Köp ett 5000mah batteri....noten kräver det helt enkelt....jag vågar påstå att originalbatterierna inte motsvarar det som borde vara installerat i dagens smarttelefoner.... dom är hälften för små helt enkelt.....minst. Bara för att kunna påstå att "vår telefon XX är 5 mm tunn"

Last edited: Sep 18, 2013