Fråga: Galaxy note som e-reader/tablet

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av magnusI, 6 mar 2012.

  1. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Hur fungerar Noten till att läsa böcker, pdf filer? etc. Är skärmen tillräckligt stor? Har länge funderat på en tablet för slippa krångla med alla kurslitteratur i bokformat. Noten känns som en bra kompromiss för att slippa köpa och kånka runt på ytterligare en pryl.

    Några erfarenheter?

    Tack på förhand,

    Magnus
     
  2. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Jag skulle säga att skärmen är för liten för det. OM du är i köptankar för en tablet för att läsa studenlitteratur så skulle jag säga nej, Hade själv samma tanke och äger en galay tab 10.1 och visst fungerar det att läsa men böcker är generellt bättre.

    Sen kan jag säga att svenska böcker är svåra att hitta gällande studentlitteratur engelsk litteratur finns det en hel del av men svenska är värre.

    Noten fungerar bra att surfa och läsa kortare pdf''er på.. men i det långa loppet så är det nog inte en hållbar lösning. 5.3" blir för litet eller om du blåser upp texten lite så blir det för mycket scrollande för att det inte ska bli irriterande.
     
    magnusI gillar detta.
  3. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag läser redan mycket kurslitteratur på min laptop då vi arbetar mycket med vetenskapliga artiklar. Är mer smidigheten att kunna ligga ner var som helst och läsa.

    Misstänkte det att den skulle vara lite före liten. Får börja kika lite mer åt tablet hållet ändå.

    tack för svar!
     
  4. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog säga att det går ganska bra med riktiga format som .epub. Där ställer jag upp textstorleken lite, väljer vit text på svart bakgrund och ställer ner ljusstyrkan så tycker jag det blir behagligt att läsa. Men det är så klart olika vad man tycker. pdf är lite värre, inte lika smidigt när man måste zooma mer ofta.