Fråga: Galaxy note som ritplatta?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Zitraq, 28 mar 2012.

1. Zitraq

Zitraq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har övervägt att införskaffa en Galaxy Note och undrar då om den går att använda som en ritplatta i samband med tex photoshop.

2. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Skulle nog tyvärr säga nej, finns än så länge ingen möjlighet att ställa in tryckkänsligheten, och nu är den imo alldeles för låg. Den laggar också. Men att skriva listor fungerar ganska bra. Ganska.

Zitraq gillar detta.
  3. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Säger också nej.
    Man kan få till lite stiliga grejer med Zenbrush, men det är mest "lek" nivå på det.

4. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Du kanske menar att koppla den till datorn och använda den som en wacom? Jag kan jag inte hjälpa dig...

Jag har själv provat att skissa lite med hjälp av Autodest sketchbook mobile, och det fungerande fint! Man kan ju ju inte förvänta sig att slänga ihop en Rembrandt, men till skisser är det kanon!

Angående tryckkänsligheten... Den är inte kanon men den finns! Blir mycket elegantare streck än om man drar med en kapacitiv penna... Men sen är det upp till appen i fråga att ha stöd för notens tryckkänslighet.

Ska du göra skisser ger jag personligen tummen upp! Men för att göra slutprodukter, nej.

Zitraq gillar detta.
  5. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag tvivlar också, pga okänslighet... men däremot fungerar den utmärkt till Draw something. :)

Men det finns klipp på youtube där "de som kan" ritar riktigt fina saker på den. Du kanske är en av dem!? :)

6. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Bästa appen för att rita med är Sketchbook Mobile. Men lite småirriterande saker finns, tex att man inte kan ha skärmen i horisontellt läge. Men om dom bara kunde fixa tryckkänsligheten så man kan ställa in den själv hade det gjort mycket. Sjukt att en telefon som marknadsförs som tryckkänslig med penna inte har den funktionen. Jag antog att man kunde det innan jag köpte den, men icke.

Zitraq gillar detta.
  7. Zitraq

Zitraq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det var precis det jag hade tänkt. Koppla den till datorn och använda den så som en Wacom platta. Tänkte att jag skulle kunna få 2 flugor i en smäll. Men då vet jag!