Galaxy S Bäst

Diskussion i 'Allmänt' startad av Danne14, 2 juli 2010.

1. Danne14

Danne14 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är Galaxy s den bästa telefonen. Med tanke på Iphone 4 som kommer snart och 3gs. Och andra telefoner så som Htc desire med flera tex.

2. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Det beror på vad du prioriterar.

Galaxy S är överlägsen på media (film, TV, MKV, XviD ) etc. Skärmen är överlägsen. Samsungs UI suger hårt - det känns som om de förstört Android bara för att låsa in kunder. Nu verkar det ju vara root på G och då kan man ju bli av med skräpet genom flashning av alternativ ROM

Desire har bättre flash-stöd i browsern, fysiska knappar (som jag uppskattar). Sense är snyggt och funktionellt, men jag skulle hellre ha ren Android för uppdateringarnas skull (men man kan ju roota).

Så prioriterar du att se på film, eller att filma med telefonen så är Galaxy S bäst. Annars Desire eller Nexus One.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Och du menar att HTC inte förstört Android med Sense? :) Är väl en smaksak, men jag föredrar standard android både när det gäller utsende och funktionalitet.

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag föredrar TouchWiz 3.0 framför Sense. Det flyter bättre och har implementerat en rad funktioner som jag har nytta av i princip varje gång jag plockar upp telefonen (bättre sortering, snabbare navigeringssystem osv). Det enda jag kommer på som jag tycker Sense är bättre på är att de har bättre unika widgets, annars tycker jag det är sämre överlag. Jag kan dock förstå din synpunkt om du jämför med äldre versioner av TouchWiz, fast det är ju inte relevant i denna fråga.

Sedan är det inte bara pga att tillverkarna har egna UI som gör att det tar tid att få uppdateringarna. Google gör inte optimeringen för hårdvaran utan det gör tillverkarna själva, så det skulle ändå ta längre tid än med Googles egna telefoner. Att tillverkarna gör egna UI har inte ett dugg med att man ska låsa användarna att göra, det är för att de ska få en tydlig produkt- och märkesidentitet. Att man sedan får funktioner, som t ex att man kan organisera apparna precis hur man vill istället för att tvingas till en fast sortering, är bara bonus.

Håller inte heller med om att Galaxy S bara är alternativet när man ska filma eller se på film. Den har bättre ljudkvalitet (både ljudchip och högtalare), bättre batteritid, bättre för spel osv pga mycket bättre GPU, bättre CPU, wifi tethering, bättre BT implementering, 20 ggr större utrymme att installera appar på, bättre skärm så att surfa och läsa på skärmen blir mer behagligt osv.

Jag avbeställde min Desire kort innan den skulle skickas till mig och nu när jag kunnat jämföra Galaxy S med mina kompisars Desires är jag väldigt glad att jag hann ändra mig. Jag finner den klart bättre än Desire och 3GS. Kan inte uttala mig om iPhone 4 ännu eftersom jag inte kunnat testa den själv, fast jag är inte intresserad av Apples låsta produkter i vilket fall.

Last edited: 2 juli 2010
  5. Drygore

Drygore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Köpte min Galaxy S idag, och håller med dig på exakt allt! Jag har haft det mesta och jämfört med det mesta. Galaxyn är helt sjukt kompetent. Den är faktiskt bättre än Desire på allt. Sedan om man älskar sense.. Jamen visst, go for it. Men touchwiz är mycket bättre numera måste jag säga. Personligen tycker jag det är klockrent med 4 ikoner i botten som inte ändras fastän man bläddrar sida. Ikonerna är som sagt, "Telefon", "Meddelanden", "Kontakter" och den fjärde som jag såklart fan inte kommer ihåg just nu (Telen är på laddning). Men dessa ikoner är ju genvägar till de i princip nästan mest använda funktionerna. Iaf funktioner vi fan alla använder väldigt ofta.

Såklart rippat från iPhone, men det struntar jag. För det sparar tid och är bekvämt.

Nä, ska ni köpa en android lur och har funderingar på Galaxy S, SLÅ TILL!

Jag har haft X10 (lämnade tillbaka den innan ångertiden gick ut), HTC Legend (hade ett brus vid samtal, på 3 olika legends.. verkar vara fler som upplevt det, men inte alla som har skarp nog hörsel att uppfatta det, grattis till dom, bra lur i övrigt), har dessutom klämt en hel del på Desire (Också ett riktigt bra köp! Men inte i samma klass i mina ögon, inte riktigt iaf).

Nä, fyfan vad nöjd jag är.. Äntligen!

Äntligen får jag pusta ut efter alla "letdowns" och DOA:s och jävelskap man råkat ut för..

Mvh

//Nöjd Galaxy S ägare, nä, "Extremt nöjd"

Edit: Och hur kunde jag glömma.. skärmen.. skärmen!! gudars skymning och Odens balle och alla möjliga löjliga svordomar. Skärmen är som sagt i en helt egen klass! Fungerar även, som sagt, till skillnad från Desire, i solljus. :) Legend och Desire med sina vanliga amoled skärmar är TOTALT hopplösa i solljus, något vi faktiskt har en hel del av just nu (Dock är även de såklart klockrena inomhus). Men ja.. iaf jag är ute ganska mycket...

Last edited: 2 juli 2010
  6. inact_0035

inact_0035 Guest

vänta efter sommaren, det ska komma Gingerbread mobiler som ska vara anpassat till framtids uppdateringar :D alltså inga gränssnitt

7. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, och dessutom kan man byta ut tre av de genvägarna till vad man vill. Den fjärde Home/Applications är dock fast, av förståeliga skäl.

Det lär inte räcka med att vänta till efter sommaren. Google blir nog inte klara med Gingerbread förrän sen höst/vinter och sedan ska tillverkare optimera det för telefonernas hårdvara. Det kommer bli en lång väntan och när de kommit kan man vänta ett antal månader till så kommer ännu bättre telefoner komma ut.

8. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har både en Desire och en S. Jag gillar överlag Desire bättre, men i sommartider är det en fröjd med S' skärm. Byter tillbaka till Desire i höst och sedan till vilken som får schysst 2.2 först :)

9. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag läser om Galaxy S på idg.se där står "Detta tillsammans med en hd-skärm på gigantiska fyra tum av typen super-amoled"

Vad är super-amoled för något? Jag vet vad amoled är, men super-amoled. Det var första gången jag hörde. Någon egenutvecklas variant?

10. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Nexus one slår båda, bara en sån sak som att froyo redan finns :)
    Och xda proffs med nya goa features i pipen: usb host, oc gpu etc.

11. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Det är väl så att samsung har lyckats plocka bort 2 av de 4 glas som sitter i vanlig amoled och där med blir bilden skarpare, färg åtegivningen bättre allt ligger närmare touch glaset, mindre sol reflektioner och man sparar ström.

12. viktornn

viktornn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Galaxy S är inte bäst! men jävligt bra!

13. MrGoose

MrGoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det bara hemskärmen som bestämmer vilken telefon man ska välja så går det ju faktiskt med VÄLDIGT enkla medel att byta sin "launcher" och på så vis kunna anpassa telefonen mer som man vill ha den..!! :)
    Själv kör jag launcherPro pga av att man kan köra 5 rader på hemskärmarna = sjuuuuukt bra!! :P;):)

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Precis det tänkte jag också, du kan ju byta till vilken hemskärmsapp du vill, finns flertalet redan om du inte trivs med den standardmässiga.
    Frågan är hur bra det går att ta bort den som samsung slängt in om man tycker den är för plottrig.
    MrGoose, har du prövat adw.launcher? Den kan ge dig 7 skärmar om du inte fått nog med skärmar :D

15. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    har kanske den bästa skärmen men overall bäst? hah i dont think so.. skulle inte ens vilja ha en samsung om jag så fick den gratis.

16. MrGoose

MrGoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har inte provat adw, men LauncherPro kan också köra 7 skärmar..! :)

Edit: Och har självklart fyllt alla 7 med matnyttigt...!!:)

Last edited: 3 juli 2010
  17. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lägg av, bästa, tåligaste och mest långlivade telefonen är ju denna:

18. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Hårvarumässigt så har de andra androiderna ingen chans bara nya iphone som kan mäta sej (samsung som står för cpu & gpu)

vilken annan android har en media spelare som är i närheten av galaxy s? Vilken annan device på marknaden idag har BT 3.0
    Dnla stöd?
    Super Amoled?

visst sen saknar den led flash och notification.

Att samsung har ett stort försprång när det gäller hårdvara går inte att förneka, att TW skulle vara sämre än Sense o vad SE´s skit heter kan jag inte förstå det är väl smaken som baken (delad) och skulle man inte vara nöjd kan man alltid köra någon annan launcher.
    Jag hade extrem tur i oturen att Htc inte kunde leverera sin desire och jag tror där finns en och annan desire ägare som gärna hade bytt till en Galaxy S om de kunnat för helt ärligt Htc har inte varit mycket bättre/sämre än samsun på att få ut android updates till sina telefoner.

19. Stonesorrow

Stonesorrow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har hört mkt negativt om Samsungs mobiler, strul med både hårdvaran och TW och support. Hur djupt integrerat är TW i SGS? Kan man "slippa" den helt genom LauncherPro eller annan launcher?

20. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du slipper hemskärmarna och appdrawer om du kör en annan launcher. Sedan har de ju även satt sin grafiska prägel på andra element, som dialern, tangentbordet och statusbaren och så vidare, men detta är inget som på något vis gör telefonen segare. Det är egentligen bara på hemskärmen och appdrawern som man kan ana ett visst lagg i TW, även om det inte är värre än i standardandroid.