Galaxy S bootar om sig efter ett dopp i dammen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Avalin, 1 maj 2011.

1. Avalin

Avalin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan vad klantig man. Lyckades halka i dammen med telefonen i fickan. Den verkade inte alltför våt, torkade av det värsta men den vill inte starta. Den börjar starta och visar första skärmen för att sedan bli svart och så börjar den om och står och bootar i all evighet.

Någon som har något bra tips på hur jag kan rädda min telefon eller är det helt kört?

2. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    901
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Börja med att ta ur batteriet och låta den torka en vecka eller så först om du inte redan gjort det.

3. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kanske lite sent nu, men när sånt där händer så bör man plocka ur batteriet omedelbart och låta telefonen torka ordentligt innan man provar den.

Damm förresten? Damm som i vattenpöl ute? Isåfall kanske den är full med gojs och du borde skölja ren den med t.ex. destvatten inuti.

4. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

ja, och sen lägga den i en påse med ris eller något annat som absorberar väta.

5. Droid_275

Droid_275 Guest

När jag tappa min i en skål med mjölk så tyckte jag ut batteriet och la mobilen i en påse med ris som jag ställde vid ett element.
    Lät den torka under natten och nu har den fungerar felfritt sen dess. Men det kanske är försent för dig nu, men de skadar ju aldrig och testa!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

6. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Haha. Jag har ramlat ned i en fontän och en damm med min telefon. Jag har också badat med den 4ggr. 5 av dem gångerna klarade sig telefonen, sista gången dog den :( (Det var en Sony Ericsson W595). Men hur som helst så är du inte en klant för att du ramlade ned i den där dammen.
    Det är liksom en helt vanlig dag för en svensk.

7. Avalin

Avalin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp har lagt batteriet på tork redan och provade starta här och fick igång den en kort stund. Ska prova det där med en påse ris :)

Japp det var en trädgårdsdamm men den var precis ren gjord och höll på att återfylls och jag ramlade i när jag justerade fontänen :P Så är bara rent vatten som sullat den så tack och lov inget "slemvatten" ;)

8. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Du har redan fått bra tips, men tyckte jag skulle berätta om min lilla incident.....

Jag var ute på golfbanan :o för ett par veckor sedan. Slog från tee på första hålet. Fick ett bra slag med spoonen som tyvärr blev så pass långt att jag hamnade i ett vattenhinder (sjö). Går givetvis dit och letar, hittar bollen och plockar upp den. Samtidigt hör jag ett plopp och ser mobilen "glida" på vattnet så att den hamnar utom räckhåll.

Kan säga att resten av hålen inte gick speciellt fantastiskt :(

Last edited: 1 maj 2011
  9. Misantrop

Misantrop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dyr sport den där golfen.. ;)

Skickat från Luren..!

10. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Det är nog viktigt att låta telefonen torka noga, annars blir det överslag och bränns komponenter inuti.

Jag tappade min p910i i en toalett en gång. Fiskade upp den, hann se skärmen blev svart på ett sjukt och otäckt "döende" sätt, medan jag ryckte av bakluckan och ut med batteriet. Jag skruvade isär så mycket jag vågade, och lät allt ligga och torka en vecka tror jag. Det är ju många skrymslen inuti. Tror att jag också försökte blåsa ur telefonen lite med olika saker (först blåsa själv, sedan någon puff med högtryck, men det får man vara försiktig med).

Satte sedan ihop den, och den fungerade felfritt och gör än idag :)

En annan telefon sög min barn på en del (olovandes), och till slut började det ryka ur den, och sedan var den död för evigt.

11. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telefonen startar om eftersom det är kortslutning i telefonen.

1. torka telefonen ordentligt, som alla andra föreslagit.
    2. Hjälper inte det, så ta isär telefonen och rengör den med topz och sprit där det syns att vattnet orsakat kortslutning, vita gröna rester syns mellan ic kretsarnas ben och runt komponenter som det blivit kortslutning runt. Använd Etanol, T-sprit eller vodka desto renare sprit desto bättre. Spriten avdunstar fort och behöver inte torka längre än några minuter innan du provar telefonen igen.
    3. Även om du får igång den, kan skadan komma tillbaka och bli värre efter en tid.. Men du har ju inget att förlora..

12. Avalin

Avalin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lät telefonen torka över natten isärplockad i en påse ris på ett golv med golvvärme och på morgonen så fungerade den. Så tack för all hjälp och alla fina tips :)

13. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Vad skönt att inget verkar ha bränts av kortslutningar. Hoppas den håller sig frisk nu då.