Galaxy S - firmware

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Droid97, Apr 18, 2011.

1. Droid97

Droid97 Guest

Hej.

jag försökte uppdatera min telefon till 2.3 igår och eftersom jag glömt att disabla lagfix så fastnade jag på logoskärmen. Oturligt nog har jag också en av de telefoner som inte går att köra 3-button-download mode på.

Jag lämnade in den till en kille som hade gjort en jig och han fick den att funka igen, men eftersom han antagligen gjorde en recovery kör jag just nu 2.1.

Jag är osäker på om han flashade en custom-rom eller rom det är fabriksstandard, kan ni kolla på mina siffror och se om det ser ut som en standard-rom eftersom jag gärna vill köra åtminstone froyo på den?`

PDA: I9000XWJG1
    PHONE: I9000XXJG1
    CSC: I9000SERJG1

Programvaruversion: 2.1-update1
    Grundversion 2.6.29 root@SE-S602 #2.
    Kompileringsnr ECLAIR.XWJG1

2. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Det ser ut som en fabriksstandard eftersom att kompileringsnr är det som det är.
    Om han har en ROM så står det rätt ofta ROMets namn (t ex "Darky's 9.5 Extreme Edition").

Men jag är inte helt säker, du ska inte lite blint på mig för jag är inte så kunnig om 2.1 :3

3. Droid97

Droid97 Guest

Tack för svar! Jag önskar bara att det fanns en tabell på svenska samsungs sidor där man kan se vad det är som levereras original. jag har varit inne på samware eller vad den sidan nu heter och där finns en massa olika firmwares listade som "stock", den jag angivit står med (PDA: I9000XWJG1) men jag vet fortfarande inte om resten är original :)

4. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Men vad är det du vill göra?
    Uppdatera till 2.3?

Om du bara ska uppdatera till 2.3 så lä det inte gå så illa om du diablat lagfixen.
    Jag tror inte att den går sönder av att du tar in det, eftersom att antagligen så är det en stockfirmware. Men jag är inte helt säker, men jag är 70%.
    Jag skulle gjort det om jag var du.
    Men det är bara jag :D
    Du kan ju vänta på att få flera svar av andra om du är osäker.

5. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp det där är original.

edit: jag verkar ha missuppfattat dig. Jag antog att du skulle flasha med odin men om du ska använda kies för att uppdatera till 2.3 får du göra som mickeko säger. Annars bör det gå att uppdatera till 2.2 då även ryssarna har fått det.

Last edited: Apr 18, 2011
  6. Droid97

Droid97 Guest

Tack för svar, jag kollar vad Kies säger om den kan hitta någon uppdatering och så.

Vet ni förresten om man kan uppdatera via Kies i USB Debugging-mode? Om man kan det är det inga problem eftersom jag kan komma in i download-läge med AndroidSDK.

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    CSC: I9000SERJG1

Det är inte en officiell nordisk firmware. De svenska firmwaren har haft I9000SWC, -XEE eller -NEE.

Roota telefonen och använd SpoofFW för att få XEE eller NEE region, och uppdatera sen med Kies.

Droid97 likes this.
  8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

I9000SERJG1 verkar vara rysk

9. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, den är rysk.

10. Droid97

Droid97 Guest

Märkligt att den är rysk.

Kan man gå tillbaka till grundutgåvan genom att gå in i recovery mode och göra något där?`Jag har liksom inte hunnit anpassa telefonen så mycket igen ändå.

11. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, killen som flashade åt dig flashade en rysk programvara, inget du kan återställa i recoverymode. Du får flasha en ny programvara isf helt enkelt.

12. Droid97

Droid97 Guest

segt, eftersom jag känner mig lite obekväm med att flasha den nu när den knölat lite. Jag ska kolla vad som erbjuds genom Kies tror jag.

Om man använder Odin kan man väl stå i usb-debugging mode va? Isåfall verkar det mest safe tycker jag eftersom jag lätt kan komma tillbaka till download/recovery mode då.