galaxy s för 2990 på elgiganten, värt?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Mertzi, 9 maj 2011.

1. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

är det värt det? jag har velat ha en mobil med stor skärm ett bra tag nu men har inte velat punga ut runt 4000 bara för att få en större skärm då prestanda inte är så viktigt för mig. men nu när jag såg att galaxy s finns för 3k, vilket jag antar är pga S2an, så funderar jag på om det är värt det. det är väl ändå en jävligt bra telefon? min plan har varit att invänta ZTE's kommande telefon skate som ska ha en 4,3" skärm, men den lär ju ändå kosta runt 2500 känns det som när den kommer, och oavsett om det är en ny telefon eller inte så tänker jag mig att galaxy S ändå kommer va en bättre telefon än skaten. va säger ni?

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Ja, det är värt det. Det är en otroligt bra telefon. Den är värd 4000 kr oxå.

Kul att se att Elgiganten hakar på MM's kampanj från förra veckan och fortsätter sälja saker till priser långt under inköpspris. Bara att handla så går de i konkurs snart :)

3. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Kanske, jag föredrar ju mer ren Android så för min del kanske en Huawei X5 vore intressantare.

Verkar som man inte kan köra alla widgets under TouchWiz. Åas är det grymt trevligt med OLED vilket inte X5 har.

4. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

absolut för att inte vara sådan men den har super AMOLED ;)

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

tänker också på en sgs vill betala max 3k men en mobil lär komma med trasig gps och ingen led lampa som jag tycker alla telefoner borde ha..

6. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag hade en huawei X5 hemma några dagar, köpte demo-ex från dustin för 1800 men dessvärre va skärmen rutig så reklamerade och dom valde återköp. men jag gillade telefonen men tycker inte 2200 känns helt motiverat för den prestandan samt froyo och även om skärmen är "stor" (3,8") så har ju galaxy s fördelen att va amoled och gorilla glass. dessutom har den funnits i ett år så dom på XDA har ju hunnit pilla med den ett bra tag.

spec. för ZTE skate är
    800MHz processor Qualcomm MSM7227,
    GPU: Adreno 200
    ram verkat inte som dom avslöjat men det blir nog max 1gb men troligen 512.

så galaxy s-en har väl bättre prestanda?

Last edited: 9 maj 2011
  7. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

du har ju ALLTID reklamationsrätt om någon komponent är sönder eller går sönder inom 3 år och det inte är självorsakat.

LED saknar jag också MEN jag ska tillägga att huawei X5an hade led och det bidrog inte något alls till att ge bättre bild under mörka förhållanden.

8. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

tänkte mer som ficklampa :cool:

förresten så anser jag att x5 är budget lur, svårt att jämföra den med sgs även om den har bra hårdvara

Last edited: 9 maj 2011
  9. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

aha ja ok, du får skaffa en sån liten nyckelknippeled!

håller med om att X5an är en budgetlur, men den kostar ändå 2300. 700 pix till så får man en SGS som fortfarande är en riktigt bra telefon.

övriga storskärmstelefoner ligger ju från 3800 och uppåt, och oavsett hur bra dom är så anser jag att dom pengarna inte är motiverade. jag tycker fortfarande inte det kommit ett tillräckligt bra "flaggskepp" som jag skulle kunna betala 5000 för. hade motorola atrox (androidlur med dockningsstation som gör den till netbook) kommit till sverige inom den närmsta tiden så hade jag kanske kunnat överväga det, men då den är den första av sitt slag känns det heller inte bra.

10. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag håller med. Jag gjorde ett stort misstag när jag köpte en Desire Z för 3990:-

1. jag behövde inte tangentbord

2. den var tung

3. den hade för liten skärm med slcd som jag tycker är tråkig

dock så hade den en ganska ok kamera med led-lampa. vet inte om sgs är värd 2990:- om den hade kostat 2500:- så hade jag lätt köpt den

11. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

SGS är en av de bästa lurarna, in med en "normal" custom rom så har du en mega bra lur...

Kan leka med den i timmar!